کد خبر 64751
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از بررسی کارشناسی طرح انتقال آب بهشت آباد در مجلس در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، ناصر سودانی با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های کارون موسوم به بهشت آباد تا اطلاع ثانوی متوقف شده است، اظهار داشت: هفته گذشته در جلسه‌ای با لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، برگزاری یک جلسه فوری با وزیر نیرو در رابطه با طرح بهشت آباد درخواست شد.

وی افزود: رئیس مجلس نیز در پیامی به وزیر نیرو توقف کلنگ‌زنی پروژه بهشت آباد را تا زمان برگزاری جلسه مشترک خواستار شد و عملیات اجرایی این طرح تا زمان برگزاری جلسه و نشست کارشناسی آغاز نمی‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این نشست ثابت می‌کنیم که این کار نه تنها به نفع خوزستان نیست و موجب از بین رفتن حیات آن می‌شود، بلکه به ضرر کشور است و خسارت‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند.

وی افزود: اجرایی شدن طرح انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه کارون علاوه بر تاثیر منفی بر صنعت و کشاورزی استان، تالاب‌ها، گردشگری، محیط زیست، آبزیان و محصولات غذایی را در این استان تحت تاثیر قرار می‌دهد، همچنین افزایش گرد و غبار و آلودگی آب شرب و متوقف شدن طرح‌هایی از جمله طرح رهبری در توسعه اراضی کشاورزی را نیز به دنبال دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ادعا شده است که این طرح صرفا برای انتقال آب شرب به استان‌های مرکزی (اصفهان، کرمان و یزد) است اما می‌دانیم که برنامه با هدف تامین آب کشاورزی این استان‌هاست که سبب می‌شود آبادی‌های خوزستان به قیمت آباد کردن مناطق دیگر نابود شوند.

وی در پاسخ به اینکه چرا نمایندگان خوزستان در زمان تصویب بودجه برای این طرح مخالفت خود را اعلام نکردن و در مجلس مانع اینکار نشدند، توضیح داد: این استان‌ها با بالاگرفتن اعتراضات نمایندگان و افکار عمومی خوزستان، برخی کارهایشان را بدون خبر به صورت پنهانی دنبال می‌کردند.

وی افزود: این افراد بعضی اعتبارات را به اسم طرح‌های دیگری در بودجه طرح و تصویب و بعد در مصوبات داخلی این بودجه‌ها را جابه‌جا و منتقل می‌کردند؛ به طور مثال در قالب طرح‌های زودبازده برای ایجاد اشتغال این طرح‌ها مصوب می‌شد اما در زمان اجرا این کارگاه‌ها را در راستای آبرسانی و انتقال آب هدایت می‌کردند که بدون اطلاع مجلس بود و ما بعدها متوجه این موضوع شدیم.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان مخالف اجرای طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون موسوم به بهشت آباد هستند و وظیفه دارند با دفاع از حقوق مردم از اجرای این طرح غیرکارشناسانه جلوگیری کنند.

طرح انتقال آب موسوم به بهشت آباد بیش از یک‌میلیارد مترمکعب آب را از سرشاخه‌های رودخانه کارون در استان چهار محال و بختیاری به استان‌های اصفهان، کرمان و یزد برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی منتقل می‌کند. این طرح با وجود مخالفت‌های بسیار کارشناسان، افکار عمومی و مسئولان استان‌های خوزستان، چهار محال و بختیاری و لرستان قرار بود در هفته دولت امسال کلنگ زنی شود.
هفته پیش نیز نایب رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفته بود نمایندگان خوزستان در صورت آغاز عملیات اجرایی طرح بهشت آباد به صورت دسته جمعی استعفا می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس