کد خبر 64702
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۹
خبرآنلاین نوشت:در حالی که پیش از این از سردار احمدی​مقدم به عنوان پیشنهاد دهنده شهردار شدن احمدی​نژاد سخن به میان آمده بود، حالا واعظ آشتیبانی عضو شورای شهر دوم تهران روایت دیگری از انتخاب وی دارد.

امیررضا واعظ آشتیانی در پاسخ به اینکه چه کسی بیشترین نقش را در انتخاب محمود احمدی​نژاد به عنوان شهردار داشت؟، با بیان اینکه خود اعضای شورای دوم به این نتیجه رسیدند و هیچ دستور تشکیلاتی در میان نبود، اظهار داشت: شاید برخی دوستان که از تشکیلات​های مختلف وارد شورای شهر شده بودند با اعضای مجموعه​شان در این زمینه صحبت می​کردند، ولی این طور نبود که تکلیف کنند که فلانی باید شهردار شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از مشخص شدن اعضای شورا انتخاب شهردار ، اولین دستور کار است، افزود: 11 اسفند 81 بعد از اینکه خبر رسید استقبال از لیست آبادگران در تهران خوب بوده به پیشنهاد بنده همراه جمعی از دوستان به سمت یکی از شعب اخذ رای در شهر ری رفتیم. در راه به دوستان گفتم اگر انشاءالله انتخاب شدیم من یک شهردار خوب سراغ دارم که اگر انتخاب شود، خوب است. آنجا فی​البداهه و بدون اینکه از قبل با کسی هماهنگ کرده باشم گفتم «به نظرم خوب است آقای دکتر احمدی​نژاد شهردار شود.»

عضو حزب موتلفه اسلامی، تصریح کرد: وقتی هم نتیجه انتخابات مشخص شد اولین کاری که اعضا کردند تعیین فاکتورهایی برای انتخاب شهردار بود. هر عضو شورا 4 تا 5 نفر را اعلام کرد و در نهایت چیزی حدود 70 نفرمطرح شدند.

به گفته واعظ آشتیانی استراتژی اولیه بازگشت اصولگرایان به قدرت را آقایان ناطق نوری، عسگراولادی و باهنر- که گروه​های مختلف اصولگرا را دور هم جمع کردند- طراحی کردند که درنهایت به لیست آبادگران منجر شد.

وی گفت: استراتژی این بود که از فضای دولت اصلاحات بازگشت به قدرت شروع شود. بنابراین این ماموریت را به آقای احمدی​نژاد و نبی​زاده که الان سفیر ایران در هندوستان هستند، دادند. این دو نفر ماموریت جمع کردن نیروهای اصولگرا را بر عهده گرفتند. آقای زریبافان هم نقش اساسی در انتخاب افراد داشت و هماهنگی کارها را انجام می​داد.

عضو شورای شهر دوم تهران در خصوص واکنش احمدی​نژاد به شهردار شدنش، اظهار داشت: وقتی من آقای احمدی​ژاد را دیدم به ایشان گفتم شما آمادگی دارید شهردار بشوید. ایشان نگاهی به من کرد و گفت «حالا ببینیم قسمت چی هست.» از اتاق ایشان هم که بیرون آمدم آقای زریبافان را دیدم و همین حرف را به ایشان زدم. ایشان هم تائید کرد. خانم سلطانخواه و آقای دانشجو هم تائید کردند و گفتند کار خوبی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • خوسین ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
    0 0
    واعظ خان آشتيانی! واقعاً که! خودت نفهمیدی چه کاری کردی و چه نتیجه ای برای مملکت به بار آوردی!
  • محمد ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    راست گفتن که در جهل مرکب ابدالدهر بماند.... اگر هاشمی یا موسوی بودن الان مذاکره سیاست خارجی دولت برای تحویل بشار به آمریکا یا اسراییل بود و پایگاه نظامی عربستان هم قرار بود تو بوشهر تاسیس بشه ....
  • علی ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    درود بر احمدی نژاد
  • امير ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    دوست عزيز به سخنان مقام معظم رهبري با سرتيتر رايحه خوش خدمت در زمان تصدي اقاي احمدي نژاد در سمت شهردار تهران توجه کنيد. بي بصيرتي در اين نظر شما واضح و روشن است
  • ياسر ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    دلمون برا احمدي نژاد شهردار تنگ شده ؛ يادش بخير ...
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    این روایت نادرستی است آقای آشتیانی اطلاع کمی دارند ابتدا همه روی شهردار شدن دکتر توکلی توافق کردند حتی خود احمدی نژاد ونظر آقای زریبافان هم روی یکی از شهرداران زمان کرباسچی بود
  • علیکمال ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    واقعا که این جلبکها خیلی بی ادب هستند و یادشان رفته که میگفتند: ادب مرد به ز دولت اوست!!!
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    1 0
    آقای واعظ برو توبه کن
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    درود بر احمدي نژاد عزيز و پرتلاش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس