کد خبر 646759
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۹

دانشمندان انگلیسی طی یک دستاورد بزرگ موفق به تولید قرص پیشگیری از بارداری برای مردان شدند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل، این پیشرفت می‌تواند زندگی زناشویی میلیونها زوج را تغییر دهد.

محققان به مدت چندین دهه تلاش کرده‌اند تا جایگزینی قابل اعتماد برای ابزار جلوگیری کنونی و وازکتومی پیدا کنند اما در این زمینه پیشرفت چندانی نداشتند. 

در حال حاضر دانشمندان بریتانیایی با تولید قرصی که اسپرم را غیرفعال کرده و از حرکت آن جلوگیری می‌کند، موفق شدند تا در بدن مردان ناباروری موقت ایجاد کنند.

این قرص‌ها دارای ترکیباتی است که وارد اسپرم شده و حرکت دم اسپرم را متوقف می‌کند. بنابراین اسپرم نمی‌تواند شنا کند و شانسی برای بارور کردن تخمک ندارد.

این پیشرفت کلیدی می‌تواند به تولید قرص‌های سریع‌الاثر یا یک اسپری بینی منجر شود که مردان می‌توانند چند ساعت و یا شاید فقط چند دقیقه قبل از نزدیکی از آن استفاده کنند.

محققان بر این باورند که اثرات این دارو چند روز طول کشیده، بدین معنی که پس از گذشت چند روز مردان مجددا قدرت باروری خود را به دست می‌آورند.

محققان این پژوهش اظهار کردند که داروی جدید آنها در آزمایشات آزمایشگاهی با موفقیت توانسته عملکرد اسپرم را متوقف کند.

تولید قرص ضدبارداری برای مردان

آنها اسپرم‌های سالم را گرفته و این ترکیبات را به آن اضافه کردند و در عرض چند دقیقه مشاهده کردند که اسپرم دیگر نمی‌تواند حرکت کند.

به گفته کارشناسان، این دارو زندگی زوج‌های زیادی را تغییر داده و آنها را ازنگرانی در مورد بچه‌های ناخواسته رها می‌کند.

فروش جهانی داروهای ضد بارداری سالانه مبلغی در حدود 13 میلیارد پوند بوده و استقبال از این محصول با اثرات برگشت پذیر بی‌شک زیاد خواهد بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    انتشار این خبر تو این زمان کج سلیقگی است
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    اگه پای این داروی ضدبشری به ایران باز بشه خواهید دید که رایگان توی درمانگاهها و بیمارستانها بنام تنظیم خانواده در اختیار خانواده ها میذارن!
  • محمود ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    به به عجب دستاوردی باور کنید من سالها تو این فکر بودم ولی متاسفانه کاری از دستم برنمی اومد که برای خلق خدا انجام بدم
  • هادی ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    آخیییییییییییی بنده خدا
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    آقا یه سوال... مگه مردا هم باردار میشن؟ :))))) تیترتون ایفتیضاحه هاااااا
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    قربون قدت، همینطوریش شیب جمعیت ما میره به سمت سالخوردگی. با این وضعیت اقتصادی، اینکه مردم حداکثر تلاششون رو برای آینده کشورمون کنند دستاورد ارزشمندی هست!
  • یک مرد ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    مردها نخورن حتما عوارض داره چرا جنس برتر باید قرص بخورد؟!
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    این داروهای ضد بارداری یا افزایش میل جنسی و.. حنی اگر خودشون بی خطر باش مصرف ادامه دارشون عواض بسیار بدتری داره بدن تعادلی در بدن انسان وجود داره که هر طرف رو کمو زیاد کنی جای دیگری هم از بدن کمو زیاد میشه اصولا رابطه جنسی بیش از حد و فراتر از نرمال خودش باعث یک بیماری هست! پیری زود رس در جوانی مثل ریزش موی ارثی/جنسی مقاوم به هر درمانی و پیری پوست و چشم و میزان ترشح هورمون های جوانی غدد رو در بدن کاهش میده و عملا در جوانی به پیری می رسید همینطور سن ابتلا به بیماریهای جنسی از بیماری شایع زود انزالی گرفته و تشدید اون تا واریکوسل گرفته و حتی سرطان پروستات از پنجاه شصت سالگی به میان سالی و حتی سی سالگی کاهش پیدا می کنه و عملا مجبور می شید خیلی زود حتی با توانایی های جنسی و نه فقط بارداری برای همیشه خداحافظی کنید!... این تازه برای افراد متاهل هست افراد مجرد که کلی خطرات دیگه در انتظار اونهاست..بنده خودم بر خلاف نفع خودم که مشتری هام هم کم خواهد شد در این جامعه که طرف مدام در خارج از خانه در حال تحریک شدن هست پیشنهاد می کنم دارو و غذاهایی مصرف کنه که میل جنسی اون کاهش پیدا کنه نه افزایش! ا تا بی خودی درگیر کلی مشکلات جسمی روحی خانوادگی اجتماعی تحصیلی و شغلی نشه و کاری نکنید خانواده از دست شما فشار خون و بیماری اعصاب بگیرن!.. قدر سلامتی و خانواده رو بدانید وقتی از دست بره تازه می فهمیدید همه چی رو از دست دادید و هیچ کس نه به شما نه به سلامتی شما اپسیلونی اهمیت نمیده..
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    این قرص برای افراد هوس بازی هست که مثلا در 18 سالی با 18 نفر همزمان در ماه رابطه جنسی دارن!
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 0
    مصرف غذاهایی برای کاهش میل جنسی؛ زیادروی در این بخش هم بدن رو از سایر مواد مغذی محروم می کند؛ بهترین کار تقوا، تمرین خویشتنداری و البته ورزش است. قبل از تمرین خویشتنداری، لطفاً نسخه نپیچید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس