نیروهای ارتش یمن امروز /شنبه/ تلاش مجدد نظامیان ائتلاف سعودی برای پیشروی به سمت گذرگاه مرزی البقع واقع در استان صعده یمن را ناکام گذاشتند که در جریان آن شماری از نظامیان این ائتلاف کشته یا زخمی شدند.

 به گزارش مشرق، به نقل از یک منبع نظامی یمنی گزارش داد که نظامیان ائتلاف سعودی در صدد پیشروی به سمت گذرگاه البقع بودند که با مقاومت یگان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی روبه رو شدند.

در جریان این عملیات شماری از نظامیان ائتلاف عربی کشته یا زخمی و خودروی نظامی آنها منهدم شد.

این در حالی است که ستاد اطلاع رسانی جنگ یمن روز گذشته (جمعه) نیز تصاویری از هدف قرار دادن نظامیان سعودی در استان نجران در حین پیشروی به سمت گذرگاه البقع منتشر کرده بود.

المسیره همچنین گزارش داد که یک نظامی سعودی در پایگاه نظامی العش در استان عسیر در جنوب عربستان به دست تک تیرانداز ارتش یمن کشته شد.

در همین راستا، نیروهای ارتش یمن دو خودروی نظامی سعودی را در پایگاه رقابه علب در عسیر منهدم کردند.

بر اساس این گزارش، هدف قرار دادن تجهیزات عربستان در منطقه رقابه علب پس از حملات هوایی ائتلاف سعودی به مواضع ارتش و کمیته های مردمی یمن صورت گرفت.

عملیات های ارتش یمن در پاسخ به حملات نظامیان سعودی به مناطق مختلف یمن با وجود برقراری آتش بس در این کشور صورت می گیرد.

چهارشنبه شب گذشته آتش بس در یمن با نظارت سازمان ملل در یمن آغاز شد. اما پس از برقراری، عربستان با ادامه حملات خود به استان های یمن از جمله صعده، آن را نقض کرد.

تاکنون شش بار آتش بس در جنگ 19 ماهه عربستان علیه یمن برقرار شده که هر بار عربستان و مزدورانش به نحوی آن را نقض کرده اند.

یمن از 19 ماه قبل تاکنون مورد حمله زمینی، هوایی و دریایی عربستان و همپیمانانش قرار دارد و تاکنون بر اثر حملات آنها ده هزار نفر کشته و هزاران نفر دیگر زخمی و بیش از سه میلیون نفر از شهروندان یمن آواره شده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس