ارتش پاکستان روز شنبه با صدور بیانیه ای، ادعای روز گذشته هند را مبنی بر اینکه نیروهای این کشور هفت نفر از سربازان پاکستان را در خط کنترل مرزی کشته اند، تکذیب کرد.

 به گزارش مشرق، طرف هندی همچنین ادعا کرده است که نیروهای پاکستانی شروع کننده تبادل آتش روز گذشته در خط کنترل مرزی بوده اند.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: نیروهای هند روز گذشته بار دیگر اقدام به شلیک بدون دلیل به سمت خاک پاکستان کردند اما برخلاف ادعای طرف هندی، در این درگیری هیچ گونه تلفاتی به نیروهای پاکستان وارد نشده است.

ارتش پاکستان همچنین اعلام کرد که نیروهای این کشور روز گذشته پس از اقدام نیروهای هندی به آتش گشودن به سمت خاک پاکستان، اقدام متقابل انجام دادند و پاسخ کوبنده ای به طرف مقابل دادند.

هفته گذشته درگیری های مرزی در منطقه خط کنترل مرزی کشمیر موجب کشته شدن یک غیرنظامی پاکستان شد و وزارت امور خارجه پاکستان نیز برای اعتراض به این اقدام، روز پنجشنبه کاردار سفارت هند در اسلام آباد را احضار کرد.

از بیش از یکصد روز پیش که موج جدید ناآرامی ها در منطقه کشمیر تحت کنترل هند آغاز شده، روابط هند و پاکستان به شدت تحت الشعاع این موضوع قرار گرفته و انجام حمله تروریستی به پایگاه نظامی هند در منطقه کشمیر در ماه گذشته نیز باعث شد که تنش میان دو کشور، شدتی مضاعف پیدا کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس