شماری از خانواده‌های کشته‌های آمریکایی حملات 2 دهه پیش به پایگاه نظامی این کشور در لبنان با شکایت از شرکتی آلمانی که از زیرمجموعه‌های بورس آلمان است، خواستار دریافت خسارت میلیاردی از ایران با ادعای دست داشتن تهران در این حملات شدند.

به گزارش مشرق، شاکیان آمریکایی با انتقاد از همکاری اقتصادی شرکت آلمانی «کلیراستریم» وابسته به بورس این کشور با ایران و با طرح شکایت در پی تکرار ادعای دست داشتن ایران در حملات بیروت در دهه 1980 میلادی خواستار دریافت خسارت از حساب ایران نزد کلیراستریم شدند.
 
بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، گروهی از خانواده‌های آمریکایی‌های کشته‌شده در حملات لبنان به سال 1983 موسوم به گروه «هاولیش» از شرکت کلیراستریم که از جمله زیر مجموعه‌های بورس آلمان است، به دلیل همکاری با ایران شکایت کرده‌اند.
 
به گزارش فارس، این گروه بنابر حکم دادگاهی در سال 2012 خواستار دریافت مبلغ 6.6 میلیارد دلار از ایران و بانک مرکزی این کشور هستند و می‌خواهند که این مبلغ از حساب بانک مرکزی نزد کلیر استریم پرداخت شود و به دلیل ارتباط طولانی‌ مدت این شرکت با ایران از کلیراستریم شکایت کرده‌اند.
 
کلیراستریم اتهام‌های وارد شده به خود را بی‌پایه و اساس دانسته است و مقامات این شرکت اعلام کرده‌اند که تمامی اقدامات لازم را صورت می‌دهند تا از خود دفاع کنند.
این نخستین‌بار نیست که چنین شکایاتی از بورس آلمان می‌شود. مورد مشابهی هم در سال 2013 صورت گرفت. در آن زمان هم خانواده‌های نظامیانی که در حمله سال 1983 در بیروت کشته یا زخمی شده بودند هم ایران را مسئول آن واقعه دانستند و با طرح شکایت از دادگاهی در آمریکا خواستار دریافت غرامت یک میلیاردی شدند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ali ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 0
    امریکای ها 40 تا 50 میلیارد دلار واسه rq 170 که توسط ایران گرفته شد خرج کردند فکر کنم با ضبط اموال ایران دارند پیش خودشون با ما تسویه حساب میکنند دزدهای راهزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس