روزنامه کویتی «الانباء» از تحرکات جدید شیوخ عرب حوزه خلیج فارس جهت به بن بست کشاندن تلاش‌های «سعد الحریری» برای خروج لبنان از بحران ریاست جمهوری خبر داد.

 به گزارش مشرق، روزنامه کویتی «الانباء» از تحرکات عربی در پرونده ریاست جمهوری لبنان خبر داد و نوشت: اخیرا تحرکاتی از سوی برخی کشورهای عربی حوزه خلیج [فارس] جهت مانع تراشی در پرونده ریاست جمهوری لبنان مشاهده شده است.

الانباء توضیح می‌دهد: این تحرکات در راستای جلوگیری از انتخاب ژنرال «میشل عون»، رئیس جریان «التغییر و الاصلاح» لبنان به عنوان نامزد تصدی پست ریاست جمهوری صورت می‌گیرد که به اعتقاد این کشورها وابسته به جمهوری اسلامی ایران است.

این روزنامه کویتی به نقل از منابعی که آنها مطلع خوانده، تاکید کرد که «سعد الحریری» علی رغم آنچه ظاهر امور نشان می‌دهد، از نامزدی عون حمایت نخواهد کرد.

سعد الحریری، رئیس جریان المستقبل لبنان از هفته گذشته تحرکات جدیدی را در پرونده ریاست جمهوری این کشور آغاز کرده تا با نزدیک کردن دیدگاه‌ها و مواضع جریان‌ها و گروه‌های سیاسی لبنان به بحران دو ساله ریاست جمهوری در این کشور پایان دهد.

میشل عون رئیس حزب «جریان ملی آزاد» گزینه بیشتر جریان‌های عضو «جریان 8 مارس» از جمله حزب‌الله لبنان، برای کرسی ریاست جمهوری است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس