کد خبر 645239
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳

40میلیون نفر در کشور تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، محمد جواد کبیر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران که برای حضور در دوازدهمین اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت به اردبیل سفر کرده است، گفت: تاکنون 40 میلیون نفر،حدود 50 درصد جمعیت کشور، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
 
کبیر با بیان اینکه از این تعداد 23 میلیون نفر روستائیان هستند،افزود: 11 میلیون نفر از این تعداد هم جمعیت محروم و مستضعف ساکن روستاها و حاشیه شهر هستند که بیشتر در دولت یازدهم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و از خدمات متنوع آن بهره مندند.
 
وی با اشاره به بدهی حدود 80 هزار میلیارد ریالی بیمه سلامت به موسسات و مراکز درمانی بیان کرد: با توجه به کاهش درآمد دولت و محدویت مالی قرار بر این است با انتشار 80هزار میلیارد ریال اوراق قرضه نسبت به تامین این منابع اقدام شود که امیدواریم تا پایان سال این اتفاق بیافتد.
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ارائه خدمات با کیفیت بالا و کنترل و کاهش هزینه ها را از سیاست های راهبردی سازمان بیمه سلامت بیان کرد و افزود: باید برای رسیدن به اهداف، هزینه ها و مصارف با الویت بندی متناسب با درآمد و منابع موجود باشد.
 
دوازدهمین همایش سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران از 27 تا 29 مهرماه به مدت سه روز در اردبیل با هدف بررسی دستاوردهای اجرای بیمه همگانی و طرح تحول سلامت و نیز ارائه راهکارهای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در سازمان بیمه سلامت برگزار می شود.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس