کد خبر 645147
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

کارشناس سیاسی قزاقستان بیماری «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور این کشور را جدی عنوان کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از «کانیوز»، «مختار آبلیازاف» رئیس سابق «بی تی ای» بانک قزاقستان با اشاره به گزارش دفتر ریاست جمهوری این کشور درباره بیماری «نورسلطان نظربایف» گفت: وضعیت سلامتی رئیس جمهور بدتر از آن است که گزارش شده است.

آبلیازوف با اشاره به بیماری رئیس جمهور قزاقستان و لغو سفرهای وی به «باکو» و «ایروان» گفت: لغو سفرهای نظربایف به معنی جدی بودن بیماری وی است.

وی با بیان این که دفتر ریاست جمهوری قزاقستان در 25 سال پس از استقلال این کشور هرگز چنین گزارش‌های را پخش نکرده افزود: بیماری نظربایف یک سرماخوردگی ساده نیست.

این سیاستمدار قزاق گفت: نظربایف گرفتار بیماری‌های زیادی است از جمله در ماه آگوست وی به دلیل ذات الریه تحت معالجه پزشکان در ترکیه قرار داشت.

آبلیازاف در ادامه وضعیت سلامتی نظربایف را با وضعیت کریم‌اف مشابه دانست و عنوان کرد: در آن جا همچنین صحبت‌های معمولی در مورد سلامتی رئیس جمهور یک امر عادی نیست.

وی افزود: زمانی که برای اولین بار در تاریخ ازبکستان پس از استقلال درباره بیماری و بستری شدن «اسلام کریم‌اف» گزارش شد، من خبر مرگ رئیس جمهور ازبکستان را تائید کردم، زیرا ماهیت رژیم های آسیای مرکزی چنین است که هرگز بیماری رهبر را اعلام نمی‌کنند.

آبلیازاف با بیان این که نظربایف گرفتار بیماری جدی شده و این گونه اخبار برای آماده کردن ملت است، افزود: شاید وضعیت سلامتی وی بهبود یابد اما این موضوع کاملا پیچیده است.

وی در ادامه با اشاره به واکنش مردم در این زمینه گفت: مردم فکر می‌کنند که اگر نظربایف کرسی ریاست جمهوری را ترک کند وضعیت تغییر خواهد یافت اما متاسفانه تمام نخبگان سیاسی قزاقستان غرق فساد هستند و برای امنیت سرمایه خود رژیم کنونی را حفظ خواهند کرد.

این مخالف سیاسی دولت قزاقستان، تغییرات در این کشور را تنها در صورتی امکان پذیر دانست که مردم عادی بر روی رئیس جمهور جدید که بعد از نظربایف سر قدرت می‌آید فشار بیاورند و در صورت غیر وضعیت بدتر خواهد شد.

وی با بیان این که ما قادر به حمایت از افرادی نیستیم که به خاطر فروش و اجاره زمین به خارجی ها تظاهرات برپا کردند،گفت: به این خاطر دولت فکر می‌کند که مردم توان حمایت از منافع خود را ندارند. به این خاطر شادی کردن در این رابطه زود است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس