«مردم، اسباب‌بازی نیستند که اصلاح‌طلبان یک بار بگویند به روحانی رای بدهید و یک بار بگویند به ما چه؟ می‌خواستید رای ندهید.»

به گزارش مشرق، صادق زیبا‌کلام در گفت‌وگو با روزنامه آفتاب یزد و درباره اظهارات اصلاح‌طلبان درباره ندادن چک سفید امضاء به روحانی گفت: در خصوص انتخابات و حمایت از روحانی بین اصلاح‌طلبان 3 دیدگاه مطرح است، دیدگاه نخست آن است که ما انتظارات و توقعاتی داریم از دولت روحانی و شوخی هم نداریم و اگر کف انتظارات ما برآورده نشود ممکن است از روحانی حمایت نکنیم، ما نذری نداریم که عارف همیشه به نفع روحانی کنار برود، این دیدگاه برخی افراد است.
 
گروهی دیگر می‌گویند اگر خوب کار نکند روحانی و 6 گوشه دل ما را نگیرد به مردم می‌گوییم مصالحی ایجاب می‌کرد در 92 از روحانی حمایت کنیم و الان دیگر حمایت نمی‌کنیم. گروهی دیگر می‌گویند با روحانی وارد مذاکره شویم و متعهدش کنیم که مثلا فلان وزارتخانه‌ها یا مثلا 6 عضو کابینه از ما باشند اما نظر من این است که ما باید همچون انتخابات 92 تمام قد از روحانی حمایت کنیم.
 
وی می‌افزاید: عقیده دارم مردم بازیچه ما نیستند که یکبار بگوییم بیایید پشت روحانی و یکبار بگوییم اینکار را نکنید، ما با روحانی به میانه میدان آمده‌ایم و نمی‌توانیم اکنون بگوییم که دیگر به ما ربطی ندارد و می‌خواستید رای ندهید.
 
وی همچنین در پاسخ این سؤال که «توقعات بسیاری از ائتلاف امید در انتخابات مجلس وجودداشت اما این توقعات برآورده نشد و انتقادات بسیاری را به این افراد وارد کرد، نظر شما به عنوان کارشناس اصلاح‌طلب که در زمان انتخابات مجلس هم در دور اول و هم در دور دوم تلاش‌ها و سفرها و سخنرانی‌های بسیار در جهت تشویق مردم به رای‌دهی به این افراد کردید در خصوص عملکرد آنها چیست؟»، گفت: راستش خیلی سعی می‌کنم در زمینه لیست امید منصفانه توقع داشته باشم ولی هرچقدر تلاش می‌کنم منصف باشم نمی‌توانم و احساس می‌کنم کلاه سرم رفت. شما نگاه کنید، مجلس دهم از هشتم خرداد رسمیت یافته و تاکنون چندین ماه می‌گذرد اما دریغ از یک نطق میان دستور درست و حسابی که این صد و خورده‌ای امیدی کرده باشند. من انتظارم از امیدی‌ها، قهرمان بودن، مدرس بودن، بازرگان بودن نیست، من طناب انتظاراتم را به کف رسانده‌ام اما باز هم امیدی‌ها آن را برآورده نمی‌کنند.
 
بنابراین شما می‌گویید که ما به خوبی افرادی خنثی را وارد مجلس کرده‌ایم؟
به نظرم ما و به خصوص شما رسانه‌ها باید یواش یواش شروع به انتقاد از عملکرد آنها بکنید و بگویید که حرف بزنید، من نمی‌خواهم این افراد همه علی مطهری باشند، اینها اگر 10 درصد علی مطهری هم باشند، من روی تخم چشمم می‌گذارم‌شان.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    غلط کردید به مردم گفتید به بعضی از این بی تجربه ها رای بدهند که حالا این طور بشه، مجلس باید عصاره ملت باشه نه اینکه هر کی از خوته ننه بباش قهر کرد بیاد کاندید بشه و شما هم بزارید تو لیست امید تا رای بیاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس