کد خبر 644781
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹

وزیر خارجه انگلیس مسدود کردن حساب بانکیِ خبرگزاری روسی راشاتودی در این کشور را بر اساس تصمیم بانک عامل اعلام کرد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه انگلیس امروز در اظهاراتی درباره مسدود کردن حساب بانکی خبرگزاری راشاتودی در این کشور توضیحاتی ارائه نمود.

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس امروز در اظهاراتی در این باره اعلام کرد: تصمیم به مسدود نمودن حساب بانکی خبرگزاری راشاتودی در این کشور توسط بانکِ عامل به انجام رسیده است.

وزیر خارجه انگلیس که در مجلس عوام این کشور سخنرانی می کرد، ادامه داد: لذا تصمیم بانک «NatWest» به صورت کاملاً مستقل به انجام رسیده است.

لازم به ذکر است، ساعاتی پیش «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی اعلام کرده بود: مثل روز روشن است که بانک به خودی خود چنین تصمیمی را اتخاذ نکرده است. نه این بانک و نه هیچ بانک دیگری خودش چنین تصمیمی را نمی گیرد؛ چرا که نمی تواند به اتخاذ اینگونه تصمیمات مبادرت نماید. اوضاع کاملاً نشان می دهد که این کار بر اساس دستوراتی از بالا بوده است. بهتر است از یاد نبریم که نباید با دیگران به گونه ای رفتار کنیم که توقع اقدام متقابل آن را برای خود نداشته باشیم.

گفتنی است، در روزهای گذشته یک منبع آگاه در وزارت دارایی انگلیس با اعلام مسدود شدن حساب بانکی خبرگزاری راشا تودی، آن را وضع تحریم جدید علیه روسیه ندانسته بود.

این منبع در ادامه مدعی شده بود که چنین تصمیماتی بستگی به بانک ها دارد، بانکی که در آن حساب باز شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس