رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اعتراض کواکبیان نماینده تهران که نسبت به ارسال نامه لاریجانی به رهبر انقلاب درباره برنامه ششم توسعه منتقد بود، گفت: از این پس به دفترم اعلام می‌کنم قبل از نامه نوشتن، به امضای پروفسور کواکبیان برسد!

به گزارش مشرق، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در تذکری آیین‌نامه‌ای نسبت به ارسال نامه رئیس مجلس به مقام معظم رهبری درباره لایحه برنامه ششم توسعه انتقاد کرد و اظهار داشت: آقای لاریجانی! شما بر چه اساسی درباره لایحه برنامه ششم به رهبر معظم انقلاب نامه نوشته‌اید؟! چرا شما از طرف مجلس به رهبر انقلاب نامه ارسال کرده‌اید.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر کواکبیان گفت: از این به بعد زمانی که می‌خواهم نامه بنویسم به دفترم اعلام می‌کنم قبل از نامه نوشتن، به امضای پروفسور کواکبیان برسد!! بنده برای اینکه مشکل شما را حل کنم این کار را انجام دادم , نه از طرف مجلس بلکه از طرف رئیس مجلس شورای اسلامی به رهبر انقلاب نامه نوشتم.

کواکبیان در پاسخ به لاریجانی گفت: خب اجازه می‌دادید مصوبات مجلس به شورای نگهبان می‌رفت و اگر شورا مجدداض ایرادی وارد می‌کرد، آن را به مجمع تشخیص ارسال می‌کردید.

لاریجانی در پاسخ به کواکبیان توضیح داد: آقای کواکبیان! تفسیر شورای نگهبان این است که اگر ایراد اصل 75 قانون اساسی در مصوبه‌ای وجود داشت، امکان ارجاع آن مصوبه به مجمع تشخیص وجود ندارد، در این شرایط ما چه کاری باید انجام می‌دادیم؟!
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرزند خمینی ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    مجلس گل وبلبل از این بهتر نمیشه
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    اتفاقاً من مشرب آقای کواکبیان را نمی دانم ! ولی اصل اینست که تذکر آقای کواکبیان دقیقاً درست و منطقی بود و اینکه پاسخ آقای لاریجانی به جا یا بی جا بود ، قضاوت با مردم است ... توجه کنید : آقای کواکبیان فرمودند با چه مجوزی با رهبری مکاتبه کرده اید ؟ پاسخ لاریجانی : به طنز ! نمی دانستم باید برای مکاتبه از شما اجازه می گرفتم ! از حالا به بعد برای انجام مکاتبه ، ابتدا از شما اجازه خواهم گرفت ! من از طرف مجلس مکاتبه نکرده ام ! به عنوان رئیس مجلس مکاتبه کرده ام ! سؤال : همه می دانند که : « هر شخص حقیقی بدون ذکر مقام و جایگاه ، می تواند با هر مقامی مکاتبه کند ! این درست ، امّا به عنوان رئیس مجلس مکاتبه با رهبری جایگاه قانونی و ضوابط مشخصی دارد . من می توانم با هر مقامی مکاتبه کنم ! امّا مکاتبه من به عنوان کارمند برای مسئولین و مدیران تابع ضوابط خاصی است که رعایت آنها برای هر فرد دارای جایگاه اداری ضروریست .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس