کد خبر 644510
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

در روز دومن همایش فدائیان حریم ولایت عملیات اختلال امواج راداری توسط پروژه تحقیقاتی سایه با موفقیت انجام شد.

به گزارش مشرق، در دومین روز از رزمایش فدائیان حریم ولایت 6 نیروی هوایی ارتش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی نهاجا با استفاده از بسترهای امن شبکه‌های بی‌سیم و باسیم انواع سامانه‌های تسهیلات پروازی و انواع سامانه‌های تاکتیکی، ماموریت‌های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک را با موفقیت انجام دادند.

امیر خلبان مسعود روزخوش سخنگوی رزمایش همچنین اعلام کرد: در این مرحله با استفاده از هواپیمای جنگ الکترونیک فالکون 50 تحت عنوان پروژه تحقیقاتی سایه، عملیات اختلال امواج راداری نیروهای دشمن فرضی با موفقیت انجام شد.

سخنگوی رزمایش در ادامه گفت: همچنین جنگنده اف 14 به اجرای ماموریت گشت هوایی مسلح و انجام ماموریت تاپ کاور پرداخت.

روزخوش تصریح کرد: همچنین جنگنده‌های اف 14 و میگ 29 با انجام عملیات رزم هوایی شرایط درگیری در صحنه واقعه نبرد را با موفقیت تمرین کردند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    داستان این پروژه سایه چیه؟؟ فکر نمی کنم جنگنده F14 دیگه قابلیت جنگیدن در یک جنگ گسترده رو داشته باشه. بیشتر به درد جنگهای کوچک می خوره. مثلا در صورت حمله محدود دشمنها به تاسیسات هسته ای( که دور از ذهنه) ما نیاز به جنگنده های به روز داریم. در اولین گام باید 200 الی 300 فروند جنگنده سوخو 30 خریداری کنیم تا ستون فقرات نیروی هوایی به روز بشه و نیروی هواییمون بتونه از پس همسایه هاش بربیاد. بعد باید بریم سراغ تعداد محدود تری جنگنده های نسل 5! برای کشوری به وسعت ایران بین 1000 تا 1500 فروند جنگنده مورد نیازه. ولی ما هیچ وقت ختی 500 تا جنگنده هم نداشتیم البته اینا خواب و خیاله بیشتر بهمون نمیدن.
  • امید ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    آخه برادر من با بودجه 6 میلیارد دلاری کجا میتونیم این همه جنگنده بخریم،ما اگه بتونیم بودجه دفاعی کشورمون را از 6 میلیارد به 36 میلیارد که غیر ممکنه را برسونیم حتی اگه روسها هم بخوان جنگنده بفروشن شاید یه 25 سالی طول بکشه ما بتونیم 150 فروند سوخو بخریم که تا اون موقع هم همینها قدیمی شده بودجه نظامی عربستان دقیقا یازده برابر ما هست و تا الان نتونسته از از یه مدل جنگنده سیصدتا بخره بعد ما بریم 300 تا سوخو بخریم با کدوم پول؟؟؟!!!!!
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    ما باید 100 فروند سوخو 35 و 100 فروند سوخو 34 و 200 فروند سوخو 30 و 100 فروند ka52 و 100 فروند میل 35 بخریم . باید مذاگره کنیم برای اینها .
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      1 0
      نوشابه و دوغ هم سفارش بده
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    خوش اشتها هم که هستی!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس