پژوهشگر مسائل سیاسی با اشاره به عدم انعکاس کامل جوابیه خود به کرباسچی گفت: در جوابیه‌ام به کرباسچی گفتم بیایید در فضایی منطقی اسناد تخلف شهرداری را بررسی کنیم ولی جوابیه من توسط رسانه‌های مدعی آزادی بیان ناقص منتشر شد.

به گزارش مشرق، ایرنا مصاحبه‌ای را با  عباس سلیمی نمین پژوهشگر سیاسی و تاریخی در تاریخ 95/7/10 انجام داد که با جوابیه غلامحسین کرباسچی به حاشیه‌هایی کشیده شد.

سلیمی نمین در این مصاحبه خود با انتقاد از سیاسی بودن ماهیت مسئله املاک نجومی با هدف تخریب قالیباف در آستانه انتخابات، مدعیان وجود چنین فسادهایی را به بررسی اسناد شهرداری دعوت کرده است.

سلیمی نمین همچنین انتساب بی‌نظمی‌هایی در برخی تعاونی‌ها را به شخص قالیباف خطا دانسته و گفته است: تعاونی‌ها در زمان شهرداری کرباسچی هیچ نظم و حساب و کتابی نداشت و شهرداری هر چه می خواست بذل و بخشش می کرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر چیزی وجود داشت چرا در دادگاه وی مطرح نشد، اظهار داشته است: کرباسچی بسیار پیچیده عمل می کرد همین طور ملک مدنی. آن موقع هیچ چیز در شهرداری مکتوب نمی‌شد.

همین اظهارات باعث شد که کرباسچی سه روز بعد در جوابیه‌ای تند،ادعای مبارزه با فساد سلیمی نمین را پوشالی خطاب و خود را تبرئه کند.

رسانه‌های مدعی آزادی بیان جوابیه من به کرباسچی را ناقص منتشر کردند/برخی با پرخاشگری نمی‌گذارند ادعاها محک بخورد

همین مسئله سلیمی نمین را به انتشار جوابیه‌ای واداشت؛ ولی علی‌رغم انعکاس کامل جوابیه کرباسچی، جوابیه سلیمی نمین توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی و برخی روزنامه‌های همسو ناقص و گزینشی منتشر شد.

عباس سلیمی نمین کارشناس و پژوهشگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با انتقاد از عدم انعکاس صحیح جوابیه‌اش در برخی رسانه‌ها،اظهار داشت: در آستانه انتخابات بسیار مهم سال آینده برخی جریانات سعی می‌کنند فضای سیاسی کشور را غبارآلود کنند.

وی افزود:رقابت‌های انتخاباتی و تلقی‌هایی در این مورد که چه کسانی کاندیدا خواهند شد و یا نخواهند شد موجب تخریب‌هایی شده است.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم با احساس وظیفه نسبت به سلامت کشور از افراد در جایگاه‌های خود انتقاد کنیم و اگر لغزشی وجود داشت می‌توان به سمع و نظر ملت رساند، گفت: قطعا این کار خوب است اما اگر در آستانه انتخابات در صدد تخریب افرادی برآییم که احتمال نامزدی آنها در انتخابات وجود دارد و او خواسته یا ناخواسته جواب دهد، این تخریب کارکرد خود را داشته و فردی را که دارای توانمندی است و یا مایل به کاندیدا شدن نیست تخریبش کردیم.

سلیمی نمین ادامه داد: همچنین در صورتی که فرد قصد نامزد شدن داشته باشد و توانمندی لازم برای این امر در او باشد او را از حضور موثر در انتخابات محروم کرده‌ایم.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه من در مصاحبه‌ای با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفته‌ام تلقی من این است که آنچه را که امروز در مورد مدیریت شهرداری بیان می‌شود کاری سیاسی و تخریبی است، گفت: کسانی که این کار را می‌کنند در مورد فیش‌های نجومی نه تنها هیچ موضعی نگرفتند بلکه حتی در مقام دفاع از متخلفینی برآمدند که صراحتا گفته بودند ما این حقوق را برای خود لحاظ کرده‌ایم.

وی ادامه داد: آقای کرباسچی از این عناصر متخلف و کسانی که به اموال دست‌اندازی کرده‌اند دفاع کرده بودند ولی اکنون بحث‌هایی را در مورد مدیریت عمومی شهرداری مطرح می‌‌کنند.

سلیمی نمین افزود: بعد از این مصاحبه، آقای کرباسچی جوابیه بسیار تندی را علیه من صادر کرد که شما بدون سند علیه دوران شهرداری گذشته صحبت کرده‌اید و من هم جوابیه‌ای را ارسال کردم. آنچه که برای من قابل تامل است این است که خیلی از مدعیان آزادی بیان مثل خبرگزاری جمهوری اسلامی، روزنامه اعتماد و روزنامه همدلی که جوابیه کرباسچی را کامل منتشر کرده بودند جوابیه من را به صورت سانسور شده منعکس کردند و برخی از روزنامه‌ها حتی یک پاراگراف نیز از جوابیه من را منتشر نکردند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: روزنامه همدلی مطلب کرباسچی را کامل منتشر کرد ولی برای جوابیه من فقط به این اکتفا کرد که "سلیمی نمین جوابیه‌ای علیه کرباسچی داده است".

وی با اشاره به سابقه چنین اقدامی توسط این رسانه‌ها اظهار داشت: قبلا نیز اطرافیان آقای جاسبی در مورد انتقادات من به دانشگاه آزاد مطالبی را منتشر می‌کردند ولی جوابیه من را انعکاس نمی‌دادند.

سلیمی نمین با بیان اینکه برخی با ایجاد سر و صدا و پرخاشگری نمی‌گذارند ادعاها محک بخورد،گفت: من در جوابیه‌ام به کرباسچی گفتم که بیایید تا اسناد تخلف شهرداری را بررسی کنیم و اگر این اسناد درست بود بیش از شما علیه قالیباف موضع خواهم گرفت ولی باید در یک فضای منطقی رسانه‌ای به بررسی این مسئله پرداخت.

وی افزود: به مسئولان خبرگزاری ایرنا هم گفتم که به شدت به این شیوه شما معترضم.

وی در پایان تاکید کرد: کمترین حق من در برابر این رسانه‌ها این است که جوابیه من را کامل منتشر کنند و موظفند این امکان را در اختیار من قرار دهند.

همچنین سلیمی نمین متن کامل جوابیه خود را به خبرگزاری فارس ارسال کرد که به شرح ذیل است:

جناب آقای غلامحسین کرباسچی! ضمن عرض سلام باید اذعان دارم که واکنش به‌دور از انتظار و بسیار تند شما به انتقادی رسانه‌ای تعجب مرا برانگیخت. متحیّرم که چگونه تصور می‌کنید همچنان می‌توانید با توسل به روش حمله با پتک سنگین، صاحب سخنی را که برنمی‌تابید وادار به سکوت سازید. جهت اطلاع شما، چون در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای مسائل متنوعی مطرح می‌شود پاسخ‌ها عمق پیدا نمی‌کند. اهالی ارتباطات امروزین نه می‌توانند فضای گسترده‌ای را به تجزیه و تحلیل‌های مستند و تخصصی اختصاص بدهند و نه خوانندگان آنها پذیرای مطالب مطولند؛ مگر نشریات تخصصی که صرفاً به یک موضوع می‌پردازند. خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای با بنده مسائل عدیده‌ای را مطرح کرد که می‌بایست به هر یک حداکثر در حد یک یا دو بند (پاراگراف) پاسخ داده می‌شد؛ البته اگر این پاسخ‌ها عقبه اسنادی نداشته باشد ایراد شما وارد خواهد بود و بنده مستحق سرزنش به‌دلیل بیان مطالبی فاقد پشتوانه و دلیل و مدرک خواهم بود، به‌علاوه، مگر شما در جوابیه‌ای که برای خبرگزاری فرستاده‌اید در مقام طرح ادعای «املاک نجومی» مستندات مربوط را هم ارائه داده‌اید؟ شما با اینکه بر یک موضوع متمرکز بودید درصدد ضمیمه ساختن مدارک برنیامدید البته این بدان معنی نیست که هیچ برای عرضه به افکار عمومی ندارید بلکه این گونه تلقی می‌شود که اگر از شما مستنداتی مطالبه شود قادر به ارائه آنها در مورد اتهاماتی که به مدیریت کنونی شهرداری تهران وارد آورده‌اید هستید. این که مستندات شما محکمه‌پسند باشد یا خیر بحث دیگری است؛ لذا انتظار به‌حق از کسی که امروز کارتل مطبوعاتی را از آن خود دارد، این بود که در واکنش به یک انتقاد رسانه‌ای دعوت به ارائه مستندات کند، کما اینکه حق، آن است که بنده نیز از شما محترمانه بخواهم مستندات خود را در مورد وقوع تخلفی که به آن عنوان «املاک نجومی» داده‌اید ارائه دهید.

جناب آقای کرباسچی! اگر شما به‌عنوان دارنده رسانه‌های مختلف با وزانت مطالبه سند می‌کردید و بنده از ارائه آن اجتناب می‌کردم حق داشتید سوابق چند دهه‌ای روزنامه‌نگاری حق‌طلبانه مرا زیر سؤال ببرید؛ کما اینکه اگر خبرگزاری جمهوری اسلامی مستندات مرا مطالبه می‌کرد و من قادر به ارائه آن نبودم می‌توانست از درجش خودداری کند؛ بنابراین بنده از جناب‌عالی دعوت می‌کنم تا با مشارکت در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای (ترجیحاً تخصصی) با ارائه مستندات خویش اقدامی شایسته و در خور شأن افرادی فرهنگی در راه مبارزه با فساد صورت دهیم.

لازم به یادآوری می‌دانم که، دوران هجمه‌های توپخانه‌ای گذشته است یا دست‌کم بنده از آن افرادی نیستم که با چنین توپ و تشرهایی از آنچه حق می‌پندارم عدول کنم مگر آنکه با ادله و استدلال‌های برتری مواجه شوم.

جناب آقای کرباسچی! با عنایت به این توضیحات آیا لازم بود در یک جوابیه کوتاه فهم مرا از درک مسائل ساده اداری عاجز و ناتوان و به‌تبع آن گریه‌آور عنوان دارید، بنده را صاحب ادعای پوشالی در مبارزه با فساد معرفی کنید، مرا با جوانان کم‌اطلاع و سطحی مقایسه و حتی نازل‌تر از آنان جلوه‌گر سازید، اظهار نظرم در مورد پیچیده عمل کردنتان را موجب شرمساری بدانید و... در نهایت نیز عنوان دارید: «از اینکه یک مورخ چنین استدلال کند باید درِ تاریخ مبتنی با این استدلال را بست.» (انتخاب، 95.7.13)

البته اگر کندذهن و ناتوان از درک مسائل ساده نیز می‌بودم این را می‌فهمیدم که طبق مشرب شما اگر می‌توانستید افرادی چون مرا حتی از فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی در حوزه تاریخ بازدارید دریغ نمی‌فرمودید و اکنون به‌یمن بزرگواری! و سعه صدر! دوستانتان بعد از باطل شدن مجوز روزنامه‌ام در کنجی به مطالعه و تحقیق می‌پردازم. اگر این فعالیت را نیز برای بشریت متمول و دارای آرامش کامل بسیار فاجعه‌بار می‌دانید که به‌عنوان دردی جانکاه اشک شما را درآورده است به‌طور منطقی ابعاد این مصیبت را برای آحاد جامعه به‌ویژه برای اهل نظر و اندیشه این سرزمین باز کنید. روش آن نیز جز گام نهادن در راهی منطقی و درخور شأن مدعیان فرهنگ که خدمتتان پیشنهاد دادم نیست، لذا در وهله اول مایلم در مورد موضوعی که مورد اهانت قرار گرفته‌ام با شما وارد بحث شوم و مستندات خویش را ارائه دهم تا مشخص شود که بنده فردی سطحی با ادعای پوشالی در مبارزه با فسادم یا شما با هجمه توپخانه‌ای و انواع هتک حرمت‌ها نمی‌خواهید باب بررسی عملکردتان در نزد نسل جدید باز شود (گرچه در گذشته به‌خاطر پاره‌ای از تخلفاتتان محکوم و مجازات شدید). حتی اگر مایل نیستید مبارزه با فساد را از خود و دوستانتان آغاز کنیم پیشنهاد می‌کنم همان پرونده ادعایی «املاک نجومی» را به بحث و بررسی بگذاریم.

با توجه به آنکه هیچ نهاد مدنی و رسمی در مورد ادعاهای شما و دوستانتان تاکنون موضع نگرفته و محکمه‌ای برگزار نشده است یک بحث مستدل و قوی رسانه‌ای می‌تواند به همه در تشخیص بهتر وقوع یا عدم وقوع تخلف اقتصادی در شهرداری کمک کند. در صورتی که در چارچوب مباحث چالشگرانه بنده و شما اثبات شد که مدیریت کنونی شهر تهران متخلف است خواهید دید که بنده تا چه‌حد به صیانت از مصالح ملت و مبارزه با فساد پایبندم، اما در صورتی که اقدام دوستانتان را یک بداخلاقی سیاسی یافتید از شما خواهم خواست تا نگذاریم در این کشور رسم جوانمردی لگدمال شود و مدیران توانمند را که سرمایه این مرز و بوم به شمار می‌آیند قربانی سیاست‌ورزی‌های عرفی‌گرایانه کنند، کما اینکه فرزند توانمند این دیار آقای قاسم سلیمانی را نیز با تصور نامزد ریاست جمهوری بودن مورد هجمه قرار دادند تا وی ناگزیر شود طی بیانیه‌ای این ذهنیت را نفی کند. از سوی دیگر این واقعیت را نمی‌توان فراموش کرد که شما و دوستانتان ترجیح دادید در مورد حقوق‌های نجومی که دریافت کنندگانش (حتی دریافت کننده حقوق 59 میلیون تومانی) با شجاعت از چنین دست‌اندازی به حقوق ملت دفاع نمودند، سکوت کنید.

با چنین کارنامه‌ای اگر قبل از اثبات وقوع تخلفی در شهرداری بر طبل «املاک نجومی» بکوبید این شائبه ایجاد خواهد شد که در آستانه انتخابات سال 96 با تصور اینکه شهردار تهران رقیب جدی کاندیدای مورد نظرتان است در مقام تخریب وی برآمده‌اید. همچنین این ذهنیت به وجود خواهد آمد که شما به‌عنوان یکی از مدافعان جدی مدیریت اشرافی می‌خواهید پرونده دوستانتان را که زیاده‌خواهی را به اوج خود رسانده بودند به محاق ببرید.

در پایان امیدوارم هرچه سریع‌تر دست‌کم امکان بررسی تخلفات ادعایی صورت گرفته در مدیریت کنونی شهرداری را فراهم آورید تا به‌صورت منطقی و به‌دور از هرگونه شائبه‌ای موجبات رشد سیاسی جامعه را رقم زنیم؛ البته در صورتی که مایل به انجام این وظیفه ملی نیز نباشید ناگزیر خواهم بود برای دفاع از حیثیت خویش به بررسی عملکرد دوران مدیریت شما بر شهرداری تهران بپردازم و مسائلی را که قوه قضائیه به‌دلیل عدم اعتنای درخور به کارکرد رسانه‌ها از آن غفلت نمود شفاف سازم تا دست‌کم شمه‌ای از کار تاریخی بر شما روشن گردد.

«عباس سلیمی نمین»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    نون خیلی از سیاسیون تو لاپوشانی خرابکاری هاشونه
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    اینم یه رسوایی جدید برای مدعیان آزادی بیان!
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    اره دیگه الفاظشون خطاب به منتقدین در تاریخ موند
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    خدا اقای سلیمی رو حفظ کنه
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    از سیستم میریتی کرباسچی و کارگزاران متنفرم
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    خاطرات خوبی از اون دوران نداریم
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    امان از سیاسی کاری
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    درود بر جناب سلیمی
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    مردم منتظر سرنوشت املاک نجومی هستند و یک مناظره می تواند خیلی به فهم بیشتر مردم کمک کند که پیشنهد کرباسچی مبنی بر آزادی پاشار سلطانی(افشا کننده املاک نجومی ) بهترین پیشنهاد می باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس