کد خبر 644286
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰

6 تیم بالایی جدول لالیگا تنها با اختلاف سه امتیاز رتبه‌های اول تا ششم را به خود اختصاص دادند که طی سال‌های اخیر چنین رقابتی کم سابقه بوده است.

به گزارش مشرق، با پایان رسیدن هفته هشتم لالیگا، رقابت در این لیگ همچنان جذاب و نزدیک است. سال‌هاست که لالیگا در هفته‌های نخست در چنین شرایطی قرار نداشته است. در پایان هفته هشتم، تنها سه امتیاز اختلاف رتبه‌های اول تا ششم را تعیین کرده است.

اتلتیکومادرید با 18 امتیاز صدر است و رئال مادرید با امتیاز مشابه و به علت تفاضل گل کمتر در رتبه‌ دوم قرار دارد. سویا با یک امتیاز اختلاف در جایگاه سوم است. رتبه‌های چهارم و پنجم نیز به بارسلونا و ویارئال اختصاص دارد که هر دو تیم 16 امتیازی هستند. در جایگاه ششم نیز اتلتیک بیلبائو پس از پیروزی در داربی باسک، با 15 امتیاز قرار دارد.

آخرین باری که 6 تیم تا هفته هشتم تنها با سه امتیاز اختلاف در کنار هم قرار گرفتند، به فصل 07–2006 بازمی‌گردد. بارسلونا، سویا، رئال مادرید، رئال ساراگوسا، والنسیا و ختافه به ترتیب در رتبه‌های اول تا ششم قرار داشتند. آبی‌اناری‌ها 19 امتیازی بودند و ختافه با 16 امتیاز در رتبه ششم جای داشت.

رئال مادرید و بارسلونا در فصل‌های اخیر قدرت در لالیگا در دست داشتند. در بین سال‌های 2004 تا 2013، جام قهرمانی بین این دو تیم جابه‌جا شد. 6 جام به آبی‌اناری‌ها رسید و سفیدپوشان سه بار در لالیگا قهرمان شدند. فاصله این دو تیم با دیگر تیم‌ها خیلی زیاد بود و هر دو تیم در این مدت توانستند رکورد گلزنی‌شان در یک فصل را بشکنند.
 
بارسا در فصل 09–2008 ، 105 گل به ثمر رساند و مادرید در فصل 12–2011 برای 121 بار دروازه‌ حریفان‌شان را باز کرد. همچنین در این فصل رکورد بیشترین امتیاز کسب شده توسط سفیدپوشان با 100 امتیاز شکسته شد. بارسلونا یک فصل بعد به این رکورد رسید.

در این شرایط، رئال و بارسلونا دست نیافتنی به نظر می‌رسیدند تا اینکه دیگو پابلو سیمئونه روی صحنه آمد. سرمربی آرژانتینی با اتلتیکو فاتح لالیگا در سال 2014 شد و بازی به بازی بهتر شد و اکنون رقیبی برای بارسا و مادرید محسوب می‌شود. تیم‌های دیگر همچون سویا، ویارئال و اتلتیک بیلبائو تلاش کردند تا این اختلاف را کمتر کنند. اکنون از این تیم‌ها نیز می‌توان به عنوان نامزدهای فتح لالیگا نام برد.
 
حساس ترین لالیگای سالیان اخیر +عکس
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس