«جیل استاین» نامزد حزب سبزها در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از مواضع واشنگتن در قبال عربستان سعودی، درباره کشیده شدن واشنگتن به جنگ یمن انتقاد کرده است.

به گزارش مشرق، یک نامزد وابسته به احزاب اقلیت آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2016 که با توجه با غلبه سیستم دو حزبی جمهوریخواه و دموکرات بر ساختار انتخاباتی و سیاسی، فرصت محدودی برای ارائه نظرات و جلب آرای دارد، از مواضع سیاست خارجی ایالات متحده به ویژه در ارتباط با کشورهای خاورمیانه انتقاد کرده است.

نامزد حزب سبزها در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا که یکی از چهار نامزد جانشین شدن باراک اوباما است، در ادامه انتقادات از مواضع سیاست خارجی این کشور، این بار انتقادات تندی درباره حمایت‌ها از عربستان سعودی و سیاست‌های جنگ طلبانه در قبال خاورمیانه باراز کرده است.

«جیل استاین» در حالی از مواضع سیاست خارجی آمریکا و همچنین مواضع نامزدهای حزب دموکرات و جمهوریخواه در انتخابات 2016 انتقاد کرده که او با توجه به غلبه نظام دو حزبی بر ساختار سیاسی و انتخاباتی، فرصت بسیار محدودی برای جلب آرای رای دهندگان دارد و او حتی اجازه حضور در مناظرات را هم نیافته است.

وی در صفحه توئیتر خود با انتقاد از سیاست‌های جنگ طلبانه در خاورمیانه به طور کلی و سوریه به طور ویژه نوشت: «راه حصول به صلح، جنگ نیست. تنها راه پایدار برای پایان دادن به جنگ در سوریه، یک راه حل سیاسی است که همگان را با هم متحد کرده و در کنار هم نگهدارد».

استاین ادامه داد: «این موضوع فاش شده که داعش مورد حمایت مالی عربستان سعودی قرار می‌گیرند؛ دو کشوری که بزرگترین حامیان مالی بنیاد کلینتون هستند. چرا ما همچنان داریم از این رژیم‌ها حمایت می‌کنیم؟».

این نامزد انتخابات با اشاره به جنگ یمن تصریح کرد: «چرا ما به عربستان سعودی اجازه می‌دهیم که پای آمریکا را به جنگ یمن بکشد؟ به خاطر نفت، فروش تسلیحات یا حمایت بنیاد کلینتون از این کار؟».

وی با اشاره به اینکه «هیلاری کلینتون گزینه مورد انتخاب و علاقه جنگ‌طلبان نومحافظه‌کار است»، تاکید کرد که جنگ‌ سال 2003 عراق و جنگ آمریکا علیه لیبی و اظهارنظرهای افرادی چون هنری کیسینجر و ریچارد آرمیتاژ این موضوع را نشان می‌دهد.

نامزد حزب سبزها خطاب به حامیان و مخاطبان توئیتری خود نوشت: «اگر شما برای پایان دادن به جنگ‌های آمریکا که سبب بیش از یک میلیون کشته، تریلیون‌ها دلار هزینه و ایجاد دولتهای ورشکسته و افزایش اقدامات تروریستی شده، آماده هستید، این توئیت مرا هم رسانی(Reetweet) کنید».
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس