رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاهها گفت: هیچکس نمی‌تواند در سازش نکردن امام حسین با یزید طبق روایات تردید کند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاهها در سلسله نشست‌های هیئت‌های انقلابی با انتقاد از تحریف اصل هدف از قیام امام حسین(ع) در عاشورا گفت: در سال‌های اخیر برخی با استناد به تاریخ سعی می‌کنند که هدف از قیام امام حسین اینطور بیان شود که ایشان به دنبال صلح با یزید بود، اما اینطور نشد که در نهایت امام ناچار به جنگ شد. 

وی با طرح این سوال که آیا واقعا امام حسین به دنبال صلح با یزید و به دنبال آن به نتیجه رسیدن مذاکرات بود اظهار کرد: برخی آقایان ادعا کرده‌اند که در دهه‌های اخیر علمای ما خجالت می‌کشیدند که بگویند امام حسین(ع) به دنبال صلح با یزید بوده است و می‌گویند پس از انقلاب اینطور مطرح شده است. این‌ها ادعا می‌کنند که امام حسین(ع) به دنبال این بوده که راهی را برای تفاهم با یزید باز کند.

محمدیان اضافه کرد: برخی اینطور می‌گویند که کربلا درس تعامل و مذاکره است و امام حسین نیز در چارچوب منطق و موازین قصد داشته که با یزید مذاکره کند و با او کنار بیاید. 

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاهها در بخش دیگری از سخنانش‌ لفظ مذاکره را گفتگو بین افراد توصیف کرد و گفت: در معنی امروزی مذاکره یعنی دادن و گرفتن امتیاز، مذاکره‌ای که در عرف سیاسی بیان می‌شود به معنی گفتگوی صرف نیست، مذاکره‌ای که هم می‌گویند امام با عمر سعد داشته هدفش داد و ستد بوده است که در عرف امروز اینطور بیان می‌کنند.

وی تاکید کرد: مذاکره و گفتگوی امام با عمر سعد نه یک بار بلکه چند بار انجام شده است اما هدفش داد و ستد نبوده است، عمر سعد به طور قطع فاسد است و باید مطالبی که از بین وی نقد شده باید بررسی کرد. 

محمدیان با بیان این که عمر سعد طبق روایات تاریخی با اکراه به جنگ با امام حسین آمده بود و نمی‌خواست که مستقیم در ریختن خون ایشان نقش داشته باشد افزود: طبق روایات تاریخی عمر سعد تلاش می‌کرد که امام را با عبیدالله ابن زیاد روبرو کند و خودش با ایشان رویارویی نداشته باشد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاهها با تاکید بر این که هیچ کس نمی‌تواند در سازش نکردن امام حسین با یزید طبق روایات و حدیث تردید کند گفت: طبق روایات و کتب معتبر تاریخی امام حسین می‌فرمایند: «که همچون منی با مثل یزید بیعت نمی‌کند». 

وی اضافه کرد: در هیچ کتب تاریخی اسنادی وجود ندارد که امام حسین در جایی گفته باشند که هدفشان از عزیمت به کربلا سازش با یزید بوده است.

محمدیان با ابراز تعجب از این که آیا واقعاً بحث مذاکره با آمریکا تا این اندازه مهم است که از امام حسین(ع) خرج و ایشان را کوچک کنیم، اظهار کرد: البته صلح امام حسن با معاویه نیز به دلیل بی‌عرضگی و سستی یارانشان بود در غیر اینصورت ایشان هم محال بود با معاویه صلح کنند. 

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاهها با ذکر روایات تاریخی از قرآن بر سر نیزه کردن خوارج در زمان امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: عجیب است حتی آمریکایی‌ها یک قرآن هم بر سر نیزه نکردند و فقط لبخند زدند.

وی تاکید کرد: کسانی که با امام حسین بودند به صراحت نقل می‌کنند که ایشان هیچگاه دست مذاکره با یزید را نداشته است. سوال این است که کجای عاشورا درس مذاکره است؟ این که هدف امام حسین از قیام عاشورا را مذاکره با یزید قلمداد می‌کنند، تحریف نیست بلکه نابود کردن عاشورا است. 

محمدیان در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) می‌خواست عمرسعد و لشکر یزید را هدیت کند، اتمام حجت وظیفه امام معصوم است و ایشان قصد مذاکره نداشتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ناشناس ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    خود قیام و هی هات امام حسین چیزی نیست که کسی بتواند آنرا تحریف کند و تخریب و تحریف کنندگان از دشمنان اسلام هستند فقط یا باید آگاهی داد یا از شیوع آن جلوگیری کرد شما که خودتان میدانید کار چه کسانی است ، جلوی آنرا بگیرید.
  • ناشناس ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    همه وادادگی از این است که فرزندانشان ساکن غرب هستند.
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    ضمن احترام به جناب آقای محمدیان. متاسفانه پاسخ ایشان دقیق نیست. یک سری نسبتهایی را به آقای سروش می دن و سپس آن را محکوم میکنن. کجا آقای سروش گفتن که امام (ع) برای سازش آمده بود؟ خلاصه برداشت بنده از حرفهای آقای سروش این بود که خط قرمز امام بیعت بوده و غیر از بیعت امام حاضر بودند بدون جنگ کار فیصله یابد و لو اینکه به یکی از شهرهای مرزی بروند و یا بروند در شام مستقیم با یزید صحبت کنند. مطمئن باشید دفاع ضعیف و غیر منطقی، نه تنها تقویت رهبری نیست بلکه گاه تضعیف رهبری هم هست.
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    حاجی دلت خوشه و برای خودت میبافی یه چیزی کی گفته نمیشه تشکیک کرد ؟!!؟ پای حقوق نجومی و رشوه دلاری وسط باشه این جماعت خدا را هم بنده نیستند چه برسه به ظلم در حق حسین!!!! انگلیسی جماعت روز روشن برامون رییس جمهور دکتر حقوق میتراشن و صدای کسی درنمیاد همین شیعه انگلیسی میگه ماست سفیده و گئساله سامری جدید به خورد خلایق میده و باز همه نگاه میکنن برو یه کم با واقعیت زندگی کن و بترس از کم کاری عمامه به سرهایی که از روز اول میذارن طلبه نفوذی پاش برسه به حوزه آقای یزدی خوب تذکر داد بی غیرتی به برخی... داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس