رئیس انجمن روانپزشکان ایران با تشریح آسیب‌های ناآگاهی مسئولان از بیماری روان که به هیچ وجه معنای دیوانگی در افراد نیست، گفت: ۲۳ درصد جامعه بیماری روان از جمله استرس، پرخاشگری، افسردگی، اختلال در روابط خانوادگی و عوامل بروز اعتیاد را دارند.

به گزارش مشرق، احمد جلیلی در آستانه برپایی «سی و سومین کنگره سالانه انجمن روانپزشکان ایران» که 27 تا 30 مهر برگزار می‌شود، اظهار داشت: باید روانپزشکی را آن طور که هست به جامعه معرفی کنیم یکی از مشکلات جامعه عدم شناخت از روانپزشکی است و هنوز مردم مراجعه به روانپزشک را برابر با دیوانگی می‌دانند، و این مسئله مشکل در شناخت بیمارهای روان در جامعه می‌شود.
 
رئیس انجمن روانپزشکان ایران با اشاره به اینکه روانپزشکی یک شاخه ای از علم پزشکی است، گفت: بیماریهای کلیه و قلب برای مردم بیشتر آشنا است ولی اغلب از بیماری‌های روان مطلع نیستند و فکر می‌کنند بیماری‌های روان جدا از جسم است و ما درباره روح در روانپزشکی کاری نداریم و مربوط می‌شود به حوزه‌ها و فلسفه، بنابراین ما بیشتر درباره بیماری‌های روان صحبت می‌کنیم.
 
جلیلی با اشاره به اینکه حتی در سطوح بالای مدیریتی کشور نیز شناخت درستی از بیماری‌های روان وجود ندارد، افزود: بیماران شدید روان که روانپریش گفته می‌شوند درست است که بیشترین تخت‌های روانپزشکی را اشغال میکنند و خانواده‌ها را درگیر می کنند ولی آمار و تعداد آنان کمتر از یک درصد هستند و برداشت غلط از این بیماری باعث صدمات زیادی می‌شود.
 
وی ادامه داد: حدود 25 درصد افراد هر جامعه با بیماری روان مبتلا هستند و نیاز به خدمات روانپزشکی دارند زیرا این افراد اختلال خواب دارند، پرخاشگر هستند و دچار استرس هستند و این مشکلات در مغز است، که 85 درصد با دارو درمان و مابقی با روش‌های روانپزشکی تحت درمان قرار می‌گیرند.
 
رئیس انجمن روانپزشکان ایران با اشاره به اینکه برای اولین بار مرحوم سیاسی نام روانپزشکی بر این رشته بیماری روان و مغز گذاشت، عنوان کرد: ما از اولین مراجعه تا آخرین بیماران درباره بیماری مغز و روان می‌پردازیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    درصد خیلی خیلی بالاتر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس