کد خبر 6428
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹

وزير آموزش و پرورش از تغيير مکان مدرسه نمونه شهيد مطهري با حکم تخليه مکان کنوني اين مدرسه از سوي دادگاه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حميد‌رضا حاجي‌بابايي امروز در حاشيه نشست مشترک مسئولان ادارات ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات وزارت آموزش و پرورش که در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار شد درباره وضعيت نهايي مدرسه نمونه شهيد مطهري تهران اظهار داشت: اين مدرسه را تخليه خواهيم کرد و مکان آن را تغيير مي‌دهيم و به طور کلي در سطح شهر تهران، موضوع ساماندهي فضاهاي آموزشي در دستور کار قرار داده‌ايم.
وي ادامه داد: در طي دو الي سه ماه گذشته، 10 ساختمان در اختيار اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران قرار گرفته است و در آينده نيز 15 ساختمان از ساختمان‌هاي ستادي آموزش و پرورش و نيز برخي مراکز تربيت معلم که دانشجو ندارند، در اختيار آموزش و پرورش قرار مي‌گيرند تا به عنوان دبيرستان يا هنرستان از آنها استفاده شود.
* امکان تهاتر مالکان مدارس قلع و قمعي با آموزش و پرورش
حاجي‌بابايي با بيان اينکه بايد طي دو الي سه سال آينده مشکل مدارس قلع و قمعي برطرف شود، تصريح کرد: با توجه به ساختمان‌هاي گرانقيمتي که در سطح شهر تهران در اختيار آموزش و پرورش است، مي‌توانيم براي برطرف کردن مشکل مدارس قلع و قمعي شرايطي را فراهم کنيم تا مالکان اين مدارس ملک خود را با ساختمان‌هاي متعلق به آموزش و پرورش تهاتر کنند.
وي در پاسخ به پرسشي درباره عدم مسئوليت آموزش و پرورش در قبال تأمين نيروي انساني مدارس غيردولتي گفت: در رابطه با اين موضوع، تعيين مديران آنها و واريز حقوقشان بر عهده آموزش و پرورش است و در حال حاضر نيز اساسنامه جديدي که در مجلس شوراي اسلامي براي اداره اين مدارس تصويب شده است، در کميسيون اجتماعي دولت به منظور تدوين آيين‌نامه اجرايي در دست بررسي قرار دارد و به طور کلي به سمتي حرکت مي‌کنيم که به صورت همه‌جانبه از اين مدارس حمايت کنيم و بر همين اساس امسال 13 هزار و 600 مدير از سوي آموزش و پرورش در اختيار اين مدارس گذاشته شده است.
* هدفمندي يارانه‌ها و تأثير آن بر شهريه مدارس غيردولتي
وزير آموزش و پروش در ادامه در رابطه با تأثير احتمالي طرح هدفمند‌سازي يارانه‌ها بر شهريه‌ و هزينه‌ مدارس غيردولتي تصريح کرد: در رابطه با موضوع هدفمند‌سازي يارانه‌ها، کارگروه ويژه‌اي در دولت تشکيل شده است که تنها سخنگوي آن در اين رابطه اظهار‌نظر مي‌کند و هر قانوني که براي اجرا ابلاغ شود، شيوه‌هاي جبران تأثيرات آن نيز پيش‌بيني مي‌شود.
وي ادامه داد: در تمام وزارتخانه‌ها، ستادهايي براي بررسي موضوع هدفمندسازي يارانه‌ها تشکيل شده است که ميزان تأثير‌گذاري و راه‌هاي جبران هزينه‌هاي اين طرح را مورد بررسي قرار مي‌دهد و ما نيز نظرات کارشناسي خود را از اين طريق به کارگروه دولت اعلام مي‌کنيم.
* احقاق حق داوطلبان آزمون استخدامي حتي با گذشت يک سال
حاجي بابايي در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره استخدام‌هاي جديد از رشته‌هاي غيرمرتبط در مقطع ابتدايي خاطرنشان کرد: تمام رشته‌هاي استخدام‌ شده در اين مقطع مرتبط با نيازهاي آن هستند و البته درباره برخي از رشته‌هاي خاص که ممکن است تعداد نفرات آنها به حداکثر 200 نفر برسد، با عنوان ابتدايي وارد اين مقطع مي‌شوند و سپس بر اساس رشته‌هاي خودشان، در ساير بخش‌هاي آموزش و پرورش به کار گرفته خواهند شد.
وي افزود: از ابتدا سهميه مقطع ابتدايي در آزمون استخدامي امسال 3 هزار نفر بود که اين رقم به 12 هزار نفر افزايش يافت و دليل اين افزايش نياز آموزش و پرورش به معلمان مرد در مقطع ابتدايي و نيز استفاده برخي از داوطلبان از سهميه‌هاي خاص بوده است بنابراين ممکن است از اين 12 هزار نفر، 300 الي 400 نفر در رشته‌هاي خاص مانند فني مهندسي تحصيل کرده باشند که در هنرستان‌ها به کار گرفته مي‌شوند.
حاجي‌بابايي درباره شيوه اعتراض به نتايج آزمون استخدامي اظهار داشت: اخيراً در يک نشست دو روزه که در ابتداي هفته جاري با مديران کل آموزش و پرورش استان‌ها در اردوگاه شهيد باهنر برگزار کرديم، اعتراض‌ها و موارد ابهامي تمامي استان‌ها در طي 48 ساعت و در 2 مرحله بررسي و شبهات آن برطرف شده است و پس از اين نيز اگر کسي به اين جمع‌بندي برسد که حقي از وي ضايع شده است، حتي اگر يک سال نيز بگذرد اين حق را به او برمي‌گردانيم.
* بودجه ناشي از ارتقاء دفترداران به معاون اجرايي، پيش‌بيني شده است
وزير آموزش و پرورش در ادامه درباره کسري بودجه احتمالي آموزش و پرورش در صورت ارتقاء دفترداران مدارس به معاون اجرايي تصريح کرد: چنين چيزي واقعيت ندارد و حق معاونت اين افراد به طور دقيق پيش‌بيني شده است.
وي افزود: در رابطه با صدور کارت بيمه طلايي براي بازنشستگان فرهنگي، موافقت‌هاي لازم را گرفته‌ايم و ادامه کار از سوي معاونت توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش در دست پيگيري است.
حاجي‌بابايي درباره سرانه مدارس شهري گفت: سرانه نوبت اول را که شامل 50 ميليارد تومان مي‌شود، پرداخت کرده‌ و به زودي سرانه نوبت دوم را که آن نيز 50 ميليارد تومان خواهد بود، پرداخت مي‌کنيم.
وي در پايان درباره شايعه انحلال سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي گفت: اين موضوع صحت ندارد و اين سازمان قلب آموزش و پرورش است و دليلي براي انحلال آن وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس