عضو شورای ولایتی هلمند گفت: شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند در محاصره شدید شبه‌نظامیان طالبان قرار گرفته و هر زمانی که طالبان بخواهند به شهر حمله می‌کنند.

 به گزارش مشرق، «عبدالاحد سلطان‌زی» عضو شورای ولایتی هلمند، اعلام کرد: شهر لشکرگاه در محاصره شدید طالبان قرار گرفته است.

وی با اشاره به افزایش ناامنی‌ها و تشدید حملات طالبان بر شهر و شهرستان‌های ولایت هلمند، گفت: این ناامنی‌ها ناشی از ضعف نیروهای دولتی و تقویت شبه‌نظامیان طالبان از سوی برخی دست‌های خارجی است.

طالبان شب گذشته از 3 سمت به لشکرگاه حمله کردند

این عضو شورای ولایتی با بیان اینکه شب گذشته شهر هلمند از 3 سمت هدف حمله گسترده طالبان قرار گرفته بود، گفت: نیروهای دولتی با تمام تجهیزات و امکانات خود در برابر مهاجمان ایستادگی کردند.

 وی تصریح کرد: جنگ تا نزدیک بامداد امروز ادامه داشت، اما در نتیجه طالبان با تحمل تلفات زیاد در این جنگ شکست خوردند.

سلطان‌زی با تأکید بر اینکه تنها یک سرباز دولتی در جنگ شب گذشته هلمند کشته شده، در مورد تلفات شبه‌نظامیان طالبان گفت: تاکنون آمار کشته و زخمی‌های طالبان مشخص نشده، زیرا این گروه کشته و زخمی‌های خود را از میدان نبرد با خود برده‌اند.

پاسگاه‌های تازه تأسیس شده به تصرف طالبان درآمد

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: شبه‌نظامیان طالبان حوالی ساعت 8 صبح امروز در منطقه «عینک» در نزدیکی شهر لشکرگاه و از حوالی «ناوه» حمله کرده‌اند، گفت: در این منطقه نیز طالبان شکست خوردند.

عبدالاحد سلطان‌زی با بیان اینکه نیروهای دولتی در حومه شهر لشکرگاه روزگذشته چندین پاسگاه را راه‌اندازی کرده بودند، گفت: پس از آنکه نیروهای دولتی تجهیزات خود در پاسگاه منتقل کردند، طالبان با حمله بر آن تمام این پاسگاه‌ها را در کنترل خود در آوردند.

حمله موشکی به لشکرگاه

این عضو شورای ولایتی هلمند در بخش دیگر سخنان خود گفت: حوالی ساعت 2 بعد از ظهر امروز طالبان شهر لشکرگاه را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه این موشک‌ها در یک موسسه خیریه در جاده «ولایت» اصابت کرده گفت: تاکنون آمار تلفات و خسارات ناشی از این حمله موشکی طالبان مشخص نشده است.

سلطان‌زی خاطر نشان کرد: منازل مسکونی برخی مقام‌های دولتی و نمایندگان مردم در جاده ولایت واقع شده و به صورت دقیق مشخص نشده که آیا خانه‌های مقام‌های دولتی نیز تخریب شده یا خیر.

خانشین واگذار شده است

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون تمام ادارات دولتی و نظامی «خانشین» در کنترل شبه‌نظامیان طالبان است، گفت: این شهرستان سقوط نه، بلکه واگذار شده است.

نماینده مردم هلمند در شورای ولایتی گفت: مسئولان محلی و نظامی هلمند تمام سربازان مستقر در خانشین را به شهر لشکرگاه فرا خوانده و آنها در کمربندی‌های شهر مستقر کرده است.

وی تنها دلیل واگذاری خانشین را تقویت جبهات نیروهای دولتی در لشکرگاه عنوان کرد و گفت: لشکرگاه در محاصره کامل است و اگر کمربندی‌های شهر مستحکم نشود، تمام ولایت به زودی سقوط خواهد کرد.

این در حالی است که از یک هفته به این طرف تماس به شهروندان و مقام‌های محلی هلمند ناممکن شده است، زیرا تمام شبکه‌های مخابراتی به استثنای شبکه سلام پس از تهدید طالبان به فعالیت‌ها خود پایان داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس