روسیه، بعد از آنکه فرانسه اعلام کرد پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره سوریه را در شورای امنیت به رأی‌ خواهد گذاشت، قطعنامه دیگری در این مورد پیشنهاد کرد.

به گزارش مشرق، هیئت نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید بعد از اقدام فرانسه در ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص سوریه برای رأی‌گیری در شورای امنیت، مسکو نیز پیش‌نویس قطعنامه‌ای در همین باره را در این شورا به رأی خواهد گذاشت.

 به گزارش اسپوتنیک، روسیه اعلام کرد: «بعد از رأی‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه سند جایگزین روسیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است رأس ساعت 19 به وقت گرینویچ (22:30 به وقت تهران)، روز شنبه درباره قطعنامه پیشنهادی فرانسه رأی‌گیری کند. 

نماینده روسیه روز جمعه اعلام کرده بود که قطعنامه پیشنهادی فرانسه را وتو می‌کند. در پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از جانب نمایندگان لندن و پاریس، هرگونه حمله هوایی به مواضع تروریست‌های مستقر در حلب ممنوع شده است.

نماینده روسیه در توضیح دلیل این موضع‌گیری گفت: «مسکو نمی‌تواند طرحی را قبول کند که اجرای آن ضامن توقف عملیات نیروهای نظامی‌اش در سوریه باشد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس