کد خبر 640635
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷

عضو کمیته میانجی‌گری مربوط به طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 22 نماینده جدید خواستار امضای استیضاح فانی شدند، گفت: جمعی از دانشگاه فرهنگیان هفته گذشته با مراجعه به کمیسیون اصل 90 شکایاتی را مطرح کردند.

به گزارش مشرق، سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته میانجی‌گری مربوط به طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به تشکیل این کمیته، اظهار داشت: پیرو مطرح شدن طرح استیضاح آقای فانی وزیر آموزش و پرورش، جلساتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تشکیل شد.

وی افزود: تعداد استیضاح‌کنندگان آقای فانی در ابتدا 56 نفر بودند که با پیگیری‌ها انجام شده توسط وزارت آموزش و پرورش تعدادی از نمایندگان امضاهای خود را پس گرفتند و این طرح با 35 امضا تقدیم هیأت رئیسه پارلمان شد.

این عضو کمیته میانجی‌گری مربوط به طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: البته 22 نفر از وکلای ملت بعد از تقدیم طرح به هیأت رئیسه خواستار امضا استیضاح وزیر آموزش و پرورش شدند که اگر طرح مذکور از سوی هیأت رئیسه اعلام وصول شود، این تعداد امضا به آن 35 نفر افزوده می‌شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی متذکر شد: هیأت رئیسه مجلس وظیفه‌ای بر عهده دارد آن هم اینکه بتواند موضوعات مطرح شده در طرح استیضاح وزرا را به نوعی حل و فصل شود که به همین دلیل آقای رنجبرازده از سوی این هیأت این مسئولیت را بر عهده گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به این مسئولیت هیأت رئیسه، جلسه‌ای با حضور نمایندگان امضاکننده و همچنین وزیر آموزش و پرورش برگزار شد که در آن جلسه با هماهنگی و هم‌فکری اعضای هیأت رئیسه و با نظر رئیس مجلس، مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود که این کمیته نقش حکمیت و میانجی‌گری را بین نمایندگان استیضاح‌کننده و وزارت آموزش و پرورش داشته باشد، این کمیته با هماهنگی هیأت رئیسه و با موافقت وزیر آموزش و پرورش تشکیل شد و هر آنچه این کمیته تصمیم‌گیری کند، لازم‌الاجراست که وزیر آموزش و پرورش هم بر همین اساس به صورت رسمی تعهد داد.

نماینده فریمان در مجلس با بیان اینکه کمیته میانجی‌گری مذکور تاکنون 5 جلسه تشکیل داده و مسائل و مشکلات مورد نظر استیضاح‌کنندگان را در سطوح استانی پیگیری کرده است، گفت: در این جلسات معظلات و مشکلات آموزش و پرورش استان‌ها مطرح شده‌اند، البته در جلسات کمیته، غیر از استیضاح‌کنندگان، آن 22 نماینده دیگری که خواستار امضای طرح بودند نیز حضور یافتند و مسائل و موضوعات مورد نظرشان را پیگیری کردند.

وی با تأکید بر اینکه کمیته هنوز به جمع‌بندی قطعی نرسیده و هیچ معامله‌ای هم در این بین صورت نگرفته است، اضافه کرد: کمیته میانجی‌گری بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی، گزارش نظر نهایی خود را هم به نمایندگان استیضاح‌کننده و هم هیأت رئیسه مجلس ارائه خواهد کرد.

قاضی‌زاده‌هاشمی با تأکید بر اینکه طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش پس گرفته نشده است، گفت: مسائل و مشکلات مورد نظر نمایندگان امضاکننده این طرح در سطوح استانی و شهرستانی پیگیری شده‌اند و در سطوح ملی نیز پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: کمیته میانجی‌گری نهایتاً به یک جمع‌بندی می‌رسد که آیا این روند وزارت آموزش و پرورش قابلیت اصلاح دارد یا خیر؛ در کنار مسائل و مشکلات استانی و شهرستانی، موضوعاتی مانند صندوق ذخیره فرهنگیان هم وجود دارد که بازداشت‌های جدیدی هم در آن انجام شده، همچنین راجع به مدیرعامل این صندوق نیز خواسته‌هایی از سوی استیضاح‌کنندگان مطرح شده است، همچنین آنان خواستار اصلاح رویه صندوق ذخیره فرهنگیان شده‌اند.

این عضو کمیته میانجی‌گری مربوط به طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه البته مشکلات مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان در قالب طرح تحقیق و تفحص در مجلس در حال انجام بوده و از سوی دیگر قوه قضاییه نیز در حال پگیری موضوع است، توضیح داد: استیضاح‌کنندگان فانی مسائلی را درباره دانشگاه فرهنگیان و نیز دانشگاه شهید رجایی مطرح کردند، از طرفی جمعی از دانشگاه فرهنگیان هفته گذشته به کمیسیون اصل 90 مراجعه و شکایاتی را مطرح کردند، موضوع دیگری که نمایندگان آن را مطرح کردند، مسئله عدم احرای دقیق سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است، ولی مقرر شده در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق الزامات اجرای این سند به جد پیگیری و دنبال شود.

وی با بیان اینکه موضوعات کلان و ملی دیگری هم در زمینه استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح است، گفت: کمیته فعلاً به کار خودش ادامه می‌دهد، نمایندگان تام‌الاختیار وزیر آموزش و پرورش هم در این کمیته حضور دارند و تعهد دادند یا اقدامات اجرایی مناسب برای رفع دغدغه‌های نمایندگان انجام دهند یا زمینه‌های اجرای آن را در اسرع وقت به وجود آورند.

قاضی‌زاده‌هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ظرف این مدت نمایندگان از اقدامات وزارت آموزش و پرورش قانع نشوند، هیأت رئیسه مجلس طبق قانون باید طرح استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را اعلام وصول کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    0 0
    متاسفانه سالهاست تعدادی از وکلای ملت خواستار استییضاح وزیر موزش آموزش وپرورش شده وهستند با نهایت تاسف تا بحال هیچ کونه تاثیری در روند امور ندشته وبه احتمال قوی با تامین نظرنمایندگان وجابجایی های صورت گرفته مطابق نظروکلا کاری صورت نگرفته است خواهشا بعنوان یه فرهنگی عاجزانه از نمایندگان محترم می خواهم وظایف شرعی وقانونی خودرا به نحواحسن بجا آورند در غیراینصورت در فردای قیامت شرمنده خون شهدا واین ملت خواهند شد
  • مهدیه ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    0 0
    اگه جلوی استخدام نيروهاي شرکتی که با پارتی شرکتی شدن را بگیره دیگه استیضاح نمیشه چون آه خیلی ها به دنبالشون هس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس