گروهی از نماینگان کنگره آمریکا با این ادعا که پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران را با محدودیت مواجه می کند از دولت این کشور خواستند تا درخواست ایران در این راستا را رد کند.

به گزارش مشرق، وال استریت جورنال نوشت: گروهی از نماینگان کنگره آمریکا با این ادعا که پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی اعمال تحریم های بیشتر به ایران را با محدودیت مواجه می کند از دولت این کشور خواستند تا درخواست ایران در این راستا را رد کند.

در نامه‌ای که در روز پنجشنبه به وسیله تعدادی از نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات مجلس سنا به نماینده این کشور در سازمان تجارت جهانی فرستاده شد از وی خواسته شد تا در برابر پیوستن ایران به این سازمان مقاومت کند.

این گروه از نمایندگان ادعا کرده اند که پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی مبارزه آمریکا با ایران را دشوار کرده و قدرت ایران را بیشتر خواهد کرد.

در این گزارش همچنین ذکر شده است که تمام نویسندگان این نامه جزء مخالفان اجرای توافق هسته ای بوده اند.

بنا بر گزارش وال استریت جورنال تعدادی از کشورها خواستار تشکیل جلسه برای بررسی پیشنهاد ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی هستند که این پیشنهاد با مخالفت کشور هایی مانند عربستان نیز روبه‌رو است.

این در حالیست که جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا پیش از این متعهد شده یود که در صورت توافق هسته ای با ایران از پیوستن ایران به این سازمان حمایت خواهد کرد.


منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس