کره جنوبی در ۸ ماهه نخست امسال، ۸.۳۳ میلیون تن، معادل روزانه ۲۵۰ هزار و ۱۶۰ بشکه نفت از ایران خریداری کرد. در حال حاضر میزان واردات روزانه نفت خام کره جنوبی در حدود ۲.۸ میلیون بشکه در روز است که ایران ۱۰ درصد نفت مورد نیاز کره جنوبی را تأمین می کند.

به گزارش مشرق، کره جنوبی از بزرگترین واردکنندگان نفت خام آسیا و پنجمین وارد کننده بزرگ نفت جهان است. سهم نفت خام و فرآورده های نفتی در تأمین سبد انرژی مصرفی این کشور به 39 درصد می رسد.
 
اگرچه کره جنوبی در اجرای سیاست های توسعه منابع انرژی خود سرمایه گذاری هایی را در بخش انرژی های تجدیدپذیر انجام داده و درحال توسعه این بخش است اما پیش بینی می شود این کشور حداقل برای دو دهه آینده در صف واردکنندگان بزرگ نفت جهان باقی بماند.

ایران بازار نفت کره را پس گرفت/سهم ایران ۱۰درصد شد

ایران نیز در کنار کشورهایی چون عربستان، کویت، عراق و قطر از تأمین کنندگان نفت خام این کشور است.

رویترز ماه گذشته از افزایش دو برابری واردات نفت خام کره جنوبی از ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

بر اساس گزارش اداره گمرک کره جنوبی، سئول در ماه اوت 1.1 میلیون تن، معادل 260 هزار و 770 بشکه در روز از ایران نفت وارد کرد، در حالی که این رقم در اوت سال گذشته یعنی زمانی که تحریم ها همچنان پابرجا بود، 552 هزار و 710 تن بود.

کره جنوبی در 8 ماهه نخست امسال، 8.33 میلیون تن، معادل روزانه 250 هزار و 160 بشکه نفت از ایران خریداری کرده است.

این کشور در حال حاضر در حدود 2.8 میلیون بشکه در روز واردات نفت خام دارد که ایران 10 درصد نیاز وارداتی این کشور را تأمین می کند.

سهم کشورهای صادرکننده نفت از تأمین نفت وارداتی کره جنوبی بر حسب درصد بدین شرح است.

ایران بازار نفت کره را پس گرفت/سهم ایران ۱۰درصد شد

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس