وزیر راه و شهرسازی گفت: 60 فرودگاه در کشور فعال است اما به دلیل فرسودگی ناوگان هوایی، 80 درصد پروازها در 10 فرودگاه انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، عباس آخوندی پنجشنبه شب در چهارمین شورای اداری استان کردستان در سال جاری، اظهار کرد: کردستان از نظر من یکی از مؤلفه‌های اصلی تمدن ایران‌شهری کشور بوده و همواره نقش موثری در توسعه امنیت و توسعه این سرزمین داشته است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، استان کردستان جایی است که می‌توانیم همواره به آن تکیه کنیم چون بخشی از ثروت مادی و معنوی و فرهنگی ایران در این خطه تولید شده است و ما مردم ایران به این منطقه همانند سایر مناطق مدیون هستیم.

وی تصریح کرد: در کردستان یک ظرفیت نهفته‌ای داریم که به دلیل جنگ و پاره‌ای از مسائل امنیتی، آنچنان از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است اما می‌توان با اینها، اقدامات بزرگی انجام داد.

آخوندی با یادآوری تعریف کریدور شمال جنوب که از منطقه زاگرس می‌گذرد، گفت: 30 درصد از جمعیت ایران در منطقه زاگرس زندگی می‌کنند که نقش این کریدور در توسعه این منطقه و کشور بسیار موثر خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: کوتاهترین فاصله راه اروپا به خلیج فارس از مسیر کریدور شمال به جنوب است و به فاصله 450 کیلومتر دریای مدیترانه را به اروپا وصل می‌کند.

وی اضافه کرد: این کریدور بیشترین تراکم جمعیتی در کیلومترمربع دارد، به نسبت سایر مناطق ایران آب فراوان‌تری دارد، دارای غنای معدنی بیشتری است و جاذبه‌های طبیعی بسیار گسترده‌ای دارد.

آخوندی یادآوری کرد: 320 کیلومتر از کریدور شمال جنوب در استان کردستان و از کامیاران تا بوکان بوده که با بره‌برداری از 50 کیلومتر آن، اکنون 120 کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل شده است، 120 کیلومتر دیگر در دست احداث بوده و 80 کیلومتر مابقی نیز امسال و یا سال آینده قرارداد آن عملیاتی خواهد شد.

وی با عنوان این مطلب که موضوع کریدور شمال جنوب در نظام برنامه و بودجه کشور ثبت شده است، تصریح کرد: در جلسات با سرمایه‌گذاران، این کریدور را به عنوان اولین گزینه در مذاکرات عرضه می‌کنم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به وضعیت ناوگان هوایی کشور اشاره کرد و با اشاره به اینکه ناوگان هوایی کشور فرسوده است و ما به زور آن را می‌دوانیم، گفت: 60 فرودگاه در کشور فعال است اما 80 درصد پروازها به دلیل فرسودگی ناوگان هوایی تنها در 10 فرودگاه انجام می‌شود.

آخوندی افزود: اعتقاد این است که ناوگان سبک داشته باشیم تا از دیگر ظرفیت‌های فرودگاهی کشور استفاده شود و همانند شبکه‌های زمینی، بحث حمل و نقل هوایی نیز شبکه‌ای شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود، مشکلات مسکن مهر را نتیجه فکری ناپخته دانست و گفت: قبل از اینکه به فکر خدمات زیربنایی و روبنایی باشند، شروع به ساخت و ساز کرده‌اند و مسکن مهر کردستان نیز به تبع از سایر کشور با مشکلاتی مواجه است که من دستور می‌دهم تا به سامان دادن این وضعیت کمک شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    0 0
    ایران ایر باید به سنندج پرواز داشته باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس