وزیر سابق اطلاعات گفت: ولیعهد عربستان چندی پیش در حضور رسانه‌ها صراحتاً اعلام کرد که این کشور 40 میلیارد دلار در جنگ عراق و ایران به صدام کمک کرده است.

به گزارش مشرق، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات و رئیس سازمان نشر آثار و حفظ ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، فرماندهان نظامی و انتظامی آذربایجان غربی، مسئولان محلی و جمعی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا مدیر‌کل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی معرفی شد.

در این مراسم رئیس سازمان نشر آثار و حفظ ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران 38 سال است که در حال دفاع از آرمان‌های انقلابی و جنگ با استکبار جهانی است اما دوران دفاع مقدس و جنگ 8 سال با رژیم بعث عراق دورانی ویژه بود.

مصلحی افزود: در دوران دفاع مقدس هدف اصلی دشمن از بین بردن خود انقلاب اسلامی بود چراکه در آن دوران همه کشورهای غربی علیه ایران متحد شده بودند.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) در آن دوران با ویژگی‌های الهی خود مردم را پای جنگ و صحنه‌های ایثار و شهادت کشاندند و مردم نیز با تبعیت از رهبری آن فقید سرنوشت جنگ را به‌نفع ایران رقم زدند.

مصلحی اقدام بعدی امام را توسعه تشکیلات نظامی، مدیریت همه‌جانبه و استفاده از توان تشکل‌های مردمی اعلام کرد و گفت: باید آموزه‌ها  و تجربیات دوران دفاع مقدس را برای به حرکت در‌آوردن حرکت‌های حماسی در جامعه مورد استفاده قرار داد.

وی با اشاره به نقش کشورهای مرتجع منطقه در حمایت از رژیم بعث عراق در آن دوران گفت: ولیعهد عربستان چندی پیش در حضور رسانه‌ها صراحتاً اعلام کرد که این کشور 40 میلیارد دلار در جنگ عراق و ایران به صدام کمک کرده است.

مصلحی با مثبت ارزیابی کردن موضوع تشییع شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور این کار را سبب احیای فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار داشت: تثبیت جایگاه انقلاب اسلامی ایران در صحنه بین‌الملل و افزایش توان نظامی کشور جزو کارهای خوب، ارزشمند و خاص مدیریت امام خمینی(ره) در دوران جنگ بود.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های سردار قربان‌نژاد مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: تقویت تعامل با شهرستان‌ها، تهیه کتب، تفاهم‌نامه‌ها، نشستها و همایش‌های علمی و جمع‌آوری اسناد از فعالیت‌های مثبت در دوره مدیریتی اخیر در آذربایجان غربی است و امیدواریم در زمان مدیریت سردار تیمورنژاد مدیرکل جدید این اداره که از نیروهای خوب و باسابقه درخشان در حوزه ایثار و شهادت هستند این مسیر ادامه یابد.

هوشیاری همگانی در مقابل پروژه نفوذ و انحراف

جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز دشمن به‌سرکردگی صهیونیست‌ها در پی اجرای پروژه نفوذ و انحراف است و صهیونیست‌های تحت حمایت غرب برای تضعیف مسلمانان سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند.

سردار مجید ارجمندفر تصریح کرد: مقام معظم رهبری با حساسیت و اشراف مثال‌زدنی هشدارهای لازم در مورد مسئله نفوذ صهیونیستی بر امور‌ مسلمانان را اعلام و اهمیت توجه به این مهم را روشن کرده‌اند.

وی گفت: انتقال مفاهم عاشورایی به‌واسطه نقش‌آفرینی حضرت زینب(ع) و امام سجاد(ع) واقعیت پیدا کرده و نسل به نسل استمرار یافته بنابراین انتقال ارزشها و آثار دفاع مقدس ایران اسلامی نیز باید با این رویکرد به نسل‌های آینده کشور انجام پذیرد.

انتشار 13 جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار داشت:: در دوره مدیریتی اخیر 13 جلد کتاب با محتوای دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی چاپ و منتشر شد.

سردار سعید قربان‌نژاد افزود: در سال 96 نتایج بخشی دیگر از آثاری که در این مدت به انجام رسیده به ثمر خواهد نشست و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

سردار امیر تیمورنژاد مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز در این مراسم برنامه‌ها و اهداف خود برای مدیرت این بنیاد در سالهای آینده را تشریح کرد.

در این مراسم با تقدیر از سردار سعید قربان‌نژاد مدیرکل پیشین، سردار امیر تیمورنژاد به‌عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی معرفی شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    0 0
    آخر یک روز این دلارها را لوله کرده و جای کچه توی حلق این نامردان سعودی می کنیم تا جهان اسلام از شر این حیوانات راحت شوند انشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس