کد خبر 639876
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

نماینده مردم ایذه و باغملک با بیان اینکه رئیس سازمان محیط زیست انگیزه‌ و توان حل مشکل گرد و غبار را ندارد، گفت: مردم جنوب می‌گویند ای کاش گرد و غبار به تهران برسد شاید مسئولان کاری بکنند.

به گزارش مشرق، هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به مشکلاتی که برای مردم خوزستان به واسطه تشدید گرد و غبار ایجاد شده است، گفت: میزان گرد و غبار در هوای استان‌های جنوبی کشور یک روز با وزش باد کم می‌شود و روز دیگر به دلیل افزایش شدید گرد و غبار مردم نمی‌توانند نفس بکشند به گونه‌ای که همین چند روز گذشته نیز دو روز مدارس به دلیل این مشکل تعطیل شدند.

وی ادامه داد: گرد و غبار مشکل امروز و دیروز نیست و به دلیل عدم رسیدگی به مسائل محیط زیست این معضل گریبانگیر مردم شده است، این مردم هستند که باید هزینه آن را بپردازند و به ده‌ها و صدها نوع بیماری مختلف مبتلا شده‌اند، از سوی دیگر بروز گرد و غبار راندمان را در یک شهر بزرگ که مرکز تولید ثروت در ایران است را به شدت پایین می‌آورد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در طول سال معمولاً چندین روز در اهواز به دلیل آلودگی هوا و ریزگردها همه جا به حالت تعطیل در می‌آید آن هم در کشوری مانند ما که در وضعیت معمولی سهم کارایی و بهره‌وری ما پایین است.

خادمی افزود: علت اول و آخر بروز گرد و غبار در آن طرف مرزها نیست بسیاری از منابع گرد و غبار در داخل کشور خودمان است، بدون کارهای کارشناسی در طبیعت دست‌کاری کردیم و به محیط زیست صدمه زدیم و اقداماتی را انجام دادیم که خشم طبیعت گریبانگیرمان شده است.

وی اظهار داشت: تالاب‌ها از بین رفته‌اند، درختان قطع شدند، نخل‌ها از بین رفتند و هزاران مشکل دیگر، در بخش‌های نفتی نیز صدها نوع مواد شیمیایی وارد چرخه زندگی مردم و خاک می‌شود که با وزش باد تبدیل به ریزگرد می‌شوند و صدها مواد شیمیایی را مردم استنشاق می‌کنند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس اظهار داشت: اگر توان و ظرفیت و انگیزه‌ای وجود داشت، محیط زیست دست هر فرد دیگری بود هم اکنون وضعیت بسیار بهتر از آن چیزی بود که هم اکنون شاهد هستیم اما نه انگیزه‌ای هست و نه توانی، مردم جنوب می‌گویند ایکاش گرد و غبار به تهران برسد شاید مسئولان کاری بکنند بنده مطمئن هستم اگر گرد و غبار به تهران می‌رسید مسئولان کاری می‌کردند.

خادمی افزود: متأسفانه محیط زیست و رئیس سازمان محیط زیست تنها روز را شب می‌کنند، این سازمان واقعاً توانایی حل مشکل را ندارد و باید تمام سازمان‌های مرتبط برای حل آن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مذاکره با خانم ابتکار هم نتیجه‌ای ندارد در سفری که دو ماه گذشته رئیس محیط زیست به اهواز داشت ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس تصمیم گرفتیم به عنوان اعتراض ملاقاتی با او نداشته باشیم که چرا تا کنون هیچ اقدامی برای این منطقه انجام نداده‌اند.

خادمی اظهار داشت: کار را باید دست کسانی داد که توانایی و انگیزه انجام کار را داشته باشند شاید اگر مرکز محیط زیست به اهواز منتقل می‌شد تهران نشینان مشکلات مردم را درک می‌کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس