کد خبر 639052
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲

ولی‌الله داداشی گفت: بر اساس قانون، هر حقوق و مزایایی که بالا باشد، نجومی است و افرادی که مبالغ بالاتر از قانون و عرف دریافت کردند در کمیسیون اصل 90 پرونده‌هایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد و به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد.

سرویس اقتصاد مشرق- ولی‌الله داداشی، دبیر کمیسیون اصل90 مجلس در واکنش به گزارش دیوان محاسبات گفت: گزارش دیوان محاسبات کشور درباره این که 397 مدیر دولتی بالای 20 میلیون تومان حقوق می‌گیرند به این معنا نیست که حقوق نزدیک به این رقم، نجومی نیست و حتی حقوق‌های ده میلیون تومانی نیز نجومی محسوب می‌شود و باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی افزود: بر اساس قانون، هر حقوق و مزایایی که بالا باشد، نجومی است و افرادی که مبالغ بالاتر از قانون و عرف دریافت کردند در کمیسیون اصل 90 پرونده‌هایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد و به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد.

داداشی اضافه کرد:در کمیسیون، طرحی در 11 ماده تهیه کردیم و مواردی را که برای حقوق‌های نجومی در نظر می‌گرفتند و از خلأهای قانونی بهره می‌بردند، بررسی کردیم و همه این راه‌ها را بستیم. این طرح قرار است در صحن علنی مطرح و در صورت تصویب به همه سازمان‌ها و ارگان‌ها ابلاغ شود.

حقوق وزرا ملاک قرار گیرد

عزت‌الله یوسفیان، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی، به جام جم گفت: مدیران باسابقه کشور نباید بالای 10 میلیون تومان حقوق بگیرند و حقوق وزرا حدود 9 تا 10 میلیون تومان است، اما چرا برخی مدیران باید در سال بالای دو میلیارد برای خود حقوق تعیین کنند؟ وی افزود: بر اساس قانون، تصرف در اموال دولتی مجازات دارد اما بسیاری از این پرداخت‌ها دارای مصوباتی است که برخورد قانونی را سخت می‌کند به این دلیل که هیات مدیره میزان حقوق را تعیین کرده است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: باید اختیار تعیین حقوق از شرکت‌های دولتی و هیات مدیره و مدیرعامل گرفته شود تا بخش‌های بالادستی دولت بتوانند بر سازمان‌های زیرمجموعه خود نظارت داشته و نگذارند چنین اتفاقاتی برای کشور بیفتد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    به حال ملت چه فرقی دارد ؟ اگر به جیب مدیران نرود ایا مشکل فقیران حل می شود ؟
  • ناشناس ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    هر 93460 نفر اعلامی توسط دکتر آذر نجومی هستند نه 397 نفر حقوق یک مدیر = 7 برابر یک فرد عادی که می شود تقریبا 8 میلیون حالا مدیر می خواهد وزیر باشد یا معاون وزیر و یا هر فرد دیگر دوست داشت با این حقوق مدیر بماند , بماند .دوست نداشت در منزل به همسر و فرزندانش خدمت کند کشور بدون مدیرر هیچ موقع نمی میرد
  • محسن ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    جناب آقای ولی‌الله داداشی : با سلام چند وقت قبل چند نماینده فیش حقوق خود را منتشر کرد که زیر 5 میلیون بودند طی چهار سال حقوق و عیدی یک نماینده میشود 5*12*4=240 میلیون میشه شما با توجه به اینکه یک نماینده هزینه تبلیغات آن بالای چند میلیارد هست به سوالات زیر جواب بدید : 1-نماینده مابقی این پول رو از کجا میاره؟ 2-نماینده فردی خیر است که برای مملکت حاضر به هزینه هست ؟ 3-چطور یک نماینده چند میلیارد سرمایه تو این مملکت در آورده ؟ 4-اگر پول مال خودش نیست از چه کسی گرفته و چه قولی به آن داده ؟ 5- 6- 7- مشرق عزیز اگر این مطلب رو نمیذاری لطفا لااقل این سوال ها رو از ایشون بپرسید و جوابش رو برای من برفستید مشرق جون دوست دارم که میام دنبالت
  • سید ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    شمااگه 5 میلیون هم بگیرید بازم نجومیه چون خونه که مفت ماشین که مفت وانواع تسهیلات دیگه فک کنم بیشترشو پس انداز میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس