کد خبر 637392
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

دادستان تهران گفت: درپی اقدامات انجام شده در دادستانی تهران، طی شش ماه گذشته جمعیت کیفری این استان ۳.۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، عباس جعفری دولت آبادی ظهر جمعه در اختتامیه سیزدهمین همایش دادستان‌های عمومی، انقلاب و نظامی سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در تهران با استفاده از ظرفیت‌های موجود جلساتی را با وزرا و مسئولان مختلف برگزار می‌کنیم که توصیه می‌شود دادستان‌های شهرستان‌های دیگر  نیز به خود باور  و ایمان داشته باشند.

وی افزود: دادستان‌ها باید با توجه به ظرفیت و توان خود روحیه مطالبه‌گری داشته باشند که متاسفانه آنان در حوزه‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی به وظایف خودشان به خوبی عمل نمی‌کنند.

دادستان تهران بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستگاه قضایی در حوزه عفاف و حجاب کمترین وظیفه را بر عهده دارد و بیشترین وظیفه در این حوزه مربوط به حوزه فرهنگی و اجرایی است که متاسفانه دستگاه‌های متولی به خوبی به وظایفشان عمل نمی‌کنند  و مطالبات از دستگاه قضایی و پلیس بیشتر می‌شود.   ‌

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه دادستانی تهران با توزیع و تولید البسه نامتعارف برخورد کرده است، عنوان کرد: بر اساس گزارشات اعلام شده ۴۰۰ فروشگاه برند در شهر تهران وجود دارد که تنها ۲۲ مورد آنها دارای مجوز هستند و مابقی بدون مجوز فعالیت می‌کنند که لباس‌های خارجی و قاچاق نیز در این مراکز ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ خانه مد در تهران وجود دارد که تعداد معدودی دارای مجوز هستند، بیان کرد: بخشی از مدیریت زندان‌ها بر عهده دادستان‌ها است که در این زمینه در تهران تجربیات موفقی داریم و در پنج ماه گذشته هشت جلسه در موضوع زندان‌ها برگزار کردیم که نتیجه این جلسات انتصاب یک دادیار ناظر بر زندان و تشکیل یک شعبه اجرای احکام زندانی  بود که این اقدامات چند ماهه منجر به کاهش ۳.۵ درصدی جمعیت کیفری در استان تهران شده است.

دادستان تهران گفت: ‌دادستان‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید ورود پیدا کنند زیرا بسترهای آسیب‌های اجتماعی جامعه را به سمت تولید جرم هدایت می‌کند.

وی ابراز کرد: موضوعاتی از جمله اعتیاد، معتادان متجاهر، ولنگاری فرهنگی، فساد اخلاقی و طلاق مسائلی هستند که مشکلات آنها در جامعه احساس می‌شود.

جعفری دولت آبادی اظهار کرد: امروزه ‌اختلاف رویه‌های واحد در موضوعات مشابه بین دادستان‌ها وجود دارد که ‌بهتر است دادستانی کل رویه‌ها را مشخص و رویه سازی کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس