کد خبر 637324
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت که تقویم فیفا ۴ ساله تنظیم می‌شود و در سال ۱۳۹۱ نوشته شده است.

به گزارش مشرق، مهدی تاج درباره حضورش در رده‌های مختلف فوتبال گفت: کار کردن برای مردم به صورت کلی قشنگ است و البته سخت. من همه مراتب مدیریتی در فوتبال را طی کردم و کارمند تربیت بدنی و حقوق بگیر فوتبال هم نیستم. رک هم هستم و حرف خودم را می زنم چون عوایدی از فوتبال نداشتم و ندارم و نخواهم داشت. من در باشگاه ذوب آهن، سپاهان، در هیئت مدیره، کمیته داوران، کمیته اخلاق، کمیته تیم های ملی، سازمان لیگ و.. حضور داشتم. گاهی موفق بودم و گاهی ناموفق اما همه تجربیات را گذرانده‌ام.

وی درباره اینکه می‌گویند کثیرالسفر است، عنوان کرد: آنطور که می‌گویند خیلی اهل سفر نیستم. برخی سایت‌ها بحث کرده بودند که چرا نگاه ما به فوتسال مثل فوتبال نیست. من به فوتسالی‌ها گفتم این طور نیست. خودم هم به کلمبیا رفتم تا در کنارشان باشم. بعد هم کنگره فیفا در هند بود که باید حتما شرکت می‌کردم. اتفاقا همان شهر و همان زمان، تورنمنت آسیایی برای تیم نوجوانان بود که آنجا نیز سر زدم.

تاج در مورد بازی‌های پیش‌رو برای تیم‌ملی و انجام بازی با کره‌جنوبی در روز تاسوعا تصریح کرد: محرم و صفر همه چیز ماست. اگر در جنگ تحمیلی موفق بودیم به خاطر این بود که شهدای ما به اباعبدالله (ع) اقتدا کردند. امام خمینی (ره) هم تاکید داشتند هر چه داریم از محرم و صفر است. من هم مثل همه، اولویتم عزاداری اباعبدالله (ع) است اما چرا در روز تاسوعا باید بازی کنیم، حرف درستی است. توضیح ما هم این است تقویم فیفا 4 ساله تنظیم می‌شود و در سال 1391 نوشته شده است. الان در سایت فیفا تا سال 2024 هم برنامه‌ریزی شده است. آنجا هم گفته شده که در مجموع 11 اکتبر که 20 مهر می شود، بازی ایران و کره جنوبی است.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: این تاریخ برای فیفا قابل توضیح نیست که تقویم قمری هر سال، 10 روز جلو می‌رود. واقعیت این است که فدراسیون فوتبال هیچ تصرفی در برنامه‌ریزی فیفا ندارد. همه جای دنیا در این تقویم دیده شده و آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا باید همزمان بازی کنند. باید در مورد همه اتفاقات در فدراسیون فوتبال پاسخگو باشیم. مثلاً بگوییم قرارداد البسه زمان ما نبود ولی در مورد فیفادی، وقتی به ما زمان بازی با کره جنوبی اعلام شد، نامه‌ای مفصل برای کنفدراسیون آسیا در تاریخ 12 دی ماه نوشتیم و گفتیم که بازی را برگزار نمی‌کنیم.

تاج گفت: همان زمان، اولین مخالفت را داشتیم و پیشنهاد دادیم که در این روز بازی نمی‌کنیم اما چون قرعه‌کشی برگزار نشده بود، گفتند نمی‌توانند بازی را جابجا کنند. نامه دیگری را از طریق حسنی‌خو (رئیس پیشین حراست وزارت ورزش و جوانان) در روز 21 تیرماه نامه دیگری برای فدراسیون فوتبال زد. ما مکاتباتی در مجامع بین‌االمللی داشتیم. خودم به مالزی رفتم و به مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا گفتم اصلاً نمی‌توانیم بازی کنیم. چند پینشهاد هم داشتم. اینکه میزبان‌ها عوض شود یا دو روز بازی را عقب یا جلو بیندازیم. آنها گفتند 16 مهرماه در ازبکستان بازی دارید، کره‌جنوبی نیز در سئول بازی دارد. آنها گفتند با این برنامه، شما هم بپذیرید که تا این حد فشرده، بازی‌ها را برگزار کنید، کشور کره آن را نمی‌پذیرد. اگر جلو می‌رفتیم، از فیفادی خارج می‌شدیم و باشگاه های اروپایی، لژیونرها را به تیم‌های ملی نمی‌دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس