کد خبر 636273
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵

در این روش شخص می‌تواند وظایفش را مستقل و بدون دخالت دیگران انجام دهد. بنابراین عده‌ای بر این باور هستند که این شیوه‌ی کار تفاوت بارزی با شیوه‌ی معمول دارد چرا که می‌توانند به دور از فشار، کار خود را انجام دهند و خلاق باشند.

به گزارش مشرق، تا چند سال قبل چه اندازه برایتان قابل باور بود که در خانه کار کنید؟ فکرش را می‌کردید زمانی برسد که دیگر وقتتان در ترافیک هدر نشود؟ بتوانید تنها دو روز در هفته سرکار بروید و مابقی را در خانه کار کنید؟ امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی، این آرزوها چندان محال به نظر نمی‌رسد. هرچند در ایران "دورکاری" به اندازه‌ی سایر کشورها شناخته شده نیست، ولی می‌توان امید داشت که در آینده‌ای نزدیک این اتفاق بیفتد.


"دورکاری" چیست؟ "دورکاری" یک روش و سبک انجام کار است که سازمان‌ها با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به کارکنان اجازه می‌دهند تمام یا قسمتی از کارشان را خارج از محل سازمان یا شرکت خود انجام دهند. عده‌ای ممکن است بگویند با این روش دیگر کارفرما نمی‌تواند بر کار کارمندش نظارت داشته باشد و ممکن است روند انجام کارها مختل شود اما این بهانه‌ی خوبی نیست زیرا که در این ایام سازمان‌ها می‌توانند به کارکنان خود چه در خانه و یا هر کجای دیگر، دسترسی داشته باشند. متقابلا کارکنان نیز می‌توانند با سازمان خود در صورت نیاز ارتباط برقرار کنند. داده‌ها و فناوری‌های از راه دور، این امکان را به افراد داده است تا بتوانند خدماتشان را به سازمان‌های مورد نظر ارائه دهند.


در این روش شخص می‌تواند وظایفش را مستقل و بدون دخالت دیگران انجام دهد. بنابراین عده‌ای بر این باور هستند که این شیوه‌ی کار تفاوت بارزی با شیوه‌ی معمول دارد چرا که می‌توانند به دور از فشار، کار خود را انجام دهند و خلاق باشند. "دورکاری" از این نظر که محل کار و ساعت کار کارکنان در آن از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است، برای خیلی ها جذاب به نظر می‌رسد. در ایران اما به آن شکل که باید به آن توجه و پرداخته نشده است.

البته تعجبی هم ندارد چرا که علاوه بر فراهم نبودن زمینه و بسترهای مناسب، هنوز در سازمان‌ها جا نیفتاده است. به همین خاطر "دورکاری" در ایران برای افرادی مناسب است که به دنبال شغل دوم هستند. و در واقع ترجیح می‌دهند علاوه بر شغل اصلی‌، به علایقشان به عنوان شغل دوم نگاه کنند و از این راه کسب درآمد کنند. اگر شما هم تا امروز از این موضوع بی‌خبر بودید، دست به کار شوید و سری به سایت «دورکار» بزنید.


«
دورکار» یکی از معدود سایت‌های رسمی در این زمینه است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید در زمینه‌ای که مهارت دارید کار کنید. همچنین اگر پروژه‌ای در دست تولید دارید، می‌توانید با مراجعه به این سایت از تعداد وسیعی افراد متخصص و ماهر در زمینه‌ی کاریتان کمک بگیرید. در سایت «دورکار» روزانه با پیشنهادات مختلفی مواجه می‌شوید که می‌توانید بنا بر توانایی‌ها و مهارت‌هایتان آن‌ها را انتخاب کنید و با پیشنهاد میزان دستمزد و مدت زمان مورد نیاز برای انجام آن، شانس خودتان را امتحان کنید. اگر پیشنهادتان پذیرفته شد، کارفرما برایتان پرداخت امن ایجاد می‌کند و تا مدت زمانی که کار را تحویل دهید آن پول نزد سایت به امانت باقی می‌ماند. همچنین شما می‌توانید رزومه‌ی کاملی درباره‌ی توانایی‌ها و مهارت‌هایتان، سابقه‌ی کاری، رشته‌ی تحصیلی و هر چیزی که فکر می‌کنید دانستنش لازم است بنویسید. زیرا با داشتن رزومه شما شانس خودتان را برای کار کردن افزایش خواهید داد.


یکی از مسائل مهم در این شیوه فراهم کردن امنیت برای کارفرما و فریلنسر است. اگر هر دو طرف خیالشان از بابت مسائل مالی و دیگر موارد راحت باشد، آن وقت می‌تواند تمرکز بیشتری روی کارش بگذارد و قطعا نتیجه‌ی بهتری نیز خواهد گرفت. اما این امنیت چگونه تامین می‌شود؟ هنگامی که شما به عنوان فریلنسر برای پروژه‌ای انتخاب شدید، کارفرما مبلغ پروژه را به حساب شما می ریزد و پس از تحویل پروژه این مبلغ آزاد می شود و قابل دسترسی است. در صورتی که هر یک از طرفین شکایتی داشته باشد، تیم داوری «دورکار» بعد از بررسی موضوع نتیجه را اعلام خواهد کرد.


«دورکار» فرصت خوبی است برای افرادی که نسبت به شغل کنونی خود احساس نارضایتی دارند و دلشان میخواست که می توانستند استعدادشان را در شغل دیگری نشان دهند که به آن علاقه دارند. پروژه‌هایی زیادی هستند که می‌توانید از طریق سایت «دورکار» انجام دهید. اگر شما گرافیک خوانده‌اید، وبسایت و برنامه موبایل طراحی می کنید، در نگارش و ترجمه متن مهارت دارید و... می‌توانید در «دورکار» ثبت‌نام کنید. اگر هم پروژه‌ای برای تحویل دارید اما زمان کافی و مهارت مورد نظر را برای انجام آن ندارید، می‌توانید در این سایت به عنوان کارفرما ثبت نام کنید. آن وقت در مدت زمان کوتاهی می‌بینید که یک دفترکار به وسعت ایران با مهارت‌ها و توانایی‌های فراوان دارید.

علاوه بر موارد بالا شما از طریق سیستم همکاری در فروش دورکار میتوانید کسب در آمد کنید.


فراهم کردن بستری امن برای انجام پروژه‌ها و حمایت از متخصصین داخلی از طریق ایجاد شغل، مهم ترین هدف «دورکار» است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بومران IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    در پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگ بومران هم میشه پروژه برون سپاری کرد و فریلنسری کار کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس