رئیس بنیاد شهید تهران بزرگ گفت: تعداد شهدای منا در پایتخت ۳۶ نفر است که سالگرد آنان همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

گروه جهاد و مقاومت مشرق، حمید علی صمیمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی بنیاد تهران گفت: کار اصلی بنیاد در بحث پژوهش و فرهنگ ایجاد منبع و مرجع برای فعالیت‌های در حوزه دفاع مقدس است. هم اکنون سال‌هاست که این کار صورت گرفته و آثار تمامی شهدا را جمع‌آوری کرده‌ایم و کار به مرحله چاپ فرهنگ اعلام رسیده است. تعداد محدود آن به صورت آزمایشی چاپ خواهد شد. ایرادها بر طرف می‌شود تا نهایتا نسخه دیجیتالی آن روی سایت گذاشته شود تا مردم هم بتوانند از آن بهره برداری کنند.

وی افزود: همچنین باید فعالیت‌های فرهنگی مثل آیین گلباران، تجلیل و یادواره شهدا که با سایر ارگان‌ها مشترکا برگزار می‌‌شود را در این حوزه رونق دهیم. یا برنامه‌ای که با صدا و سیما داریم و قبل از اذان ظهر و اذان مغرب پخش می‌شود به این صورت است که زندگینامه شهیدی که در همان روز به شهادت رسیده است در برنامه پخش می‌شود.

صمیمی با اشاره به تاریخ نگاری جنگ در بنیاد شهید گفت: بخش دیگر فعالیت‌های فرهنگی ما بخش تاریخ نگاری است که در آن روزشمار دفاع مقدس عملیات‌ها مشخص شده است و در هر روز شهدای عملیات تاریخ مربوطه که در همان روز به شهادت رسیده‌اند را اعلام و معرفی می‌کنیم و ارتباط الکترونیکی با خانواده این شهدا نیز داریم. کار دیگر  ما در این باره جنبه علمی کار است. جمع آوری علمی کار عموما برای دانشجویان مطرح است. دانشجو از لحاظ علمی با دفاع مقدس ارتباط برقرار می‌کند و شاید جنبه‌های علمی کارهای ما، موفقیت‌ها و پیروزی‌هایی که داشتیم برای دانشجویان عنوان می‌شود. به طور مثال موفقیت والفجر8 و عملیات آبی غواصان با یک نگاه علمی پیچیده صورت گرفت و برنامه ریزی شده بود. این موارد می‌بایست برای دانشجویان گفته شود.

او در ادامه از برخی برنامه‌های بنیاد تهران در رابطه با بزرگداشت هفته دفاع مقدس سخت گفت و تصریح کرد: برنامه های ما در بنیاد شهید تهران بزرگ با ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس مشترک است و با همکاری استانداری تهران و اداره کل استان تهران برگزار می‌شود. دیدار با رزمندگان جانبازان و خانواده شهدا با عنوان طرح سپاس بخشی از این برنامه ایت. طی اجرای طرح سپاس دیدار با خانواده شهدا به عنوان دیدار با شهید محله انجام می‌گیرد. برگزار مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام انجام می‌شود. منا در ایام شهادت شهدای منا با تاریخ شمسی هستیم.به همین دلیل برگزاری یادواره این شهدا را داریم. و سالگرد این شهدا که در استان تهران 36 شهید هستند، برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس