رئیس‌جمهور آمریکا اولین موزه آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار را در شرایطی افتتاح کرد که تظاهرات در برخی شهرهای این کشور صحنه اعتراض به خشونت‌های نژادی

به گزارش مشرق، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه (بامداد یکشنبه به وقت تهران) اولین «موزه ملی تاریخ و فرهنگ آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار» را افتتاح کرد.

افتتاح این موزه 540 میلیون دلاری در واشنگتن در شرایطی روز شنبه انجام شد که تنش‌ها و تبعیض‌های نژادی علیه سیاه‌پوستان کماکان اعتراض این گروه جمعیتی در آمریکا را به همراه داشته است.

اوباما در جریان افتتاح این موزه گفت که در این محل هم جوانب نامطلوب و هم دستاوردها در حوزه رفتارهای عمومی با سیاه‌پوستان آمریکایی در طول تاریخ به نمایش درآمده است.

وی گفت: «این به ما یادآوری می‌کند که تبعیض‌های روزمره مربوط به تاریخ باستان نیستند.»

اوباما که اولین رئیس‌جمهور آفریقایی‌تبار آمریکا است همچنین به خشونت‌های پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان و ادامه تبعیض‌های نژادی در کشورش نیز اشاره کرد. 

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «این موزه، بستر لازم برای مباحثات مربوط به عصر ما را فراهم می‌آورد؛ آن مباحثات را روشن می‌کند و به نحوه تکامل آنها در گذر زمان معنا می‌بخشد.»

اوباما اضافه کرد که موزه یاد شده ممکن است بتواند به یک بازدیدکننده سفیدپوست برای درک میزان رنج و خشم تظاهرات‌کنندگان سیاه‌پوست در شهرهایی مانند فرگوسن و شارلوت کمک کند. 

اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مطرح شد که برخی شهرهای آمریکا طی دو هفته گذشته صحنه تظاهرات‌ به تیراندازی پلیس به سمت سیاه‌پوستان بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    اگرآفریقایی تبارها جذب فرهنگ غرب نشده بودند از صهیونیسم وماسونها پیروی نمی کردند همانها پیروز و موفق می شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس