سرمربی اسبق تیم فوتبال نوجوانان گفت: بازی پلی آف در رده سنی نوجوانان مانند دربی استقلال و پرسپولیس یک بازی کاملا روحی روانی و انگیزشی است و دیدار فردای ایران مقابل ویتنام به هیچ عنوان ساده نخواهد بود.

دوستی مهر: نوجوانان فردا به جهنم بازی ها می رود/ پلی آف مانند دربی استقلال و پرسپولیس است
سرویس ورزش مشرق – تیم فوتبال نوجوانان کشورمان در آستانه حضور در مسابقات جام جهانی باید در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ویتنام برود تا در صورت برد در این بازی مجوز حضور در مسابقات جام جهانی را اخذ کند. دیداری که فردا عصر برگزار می شود.

علی دوستی مهر در گفت و گو با خبرنگار ورزشی مشرق، درباره تیم نوجوانان و اینکه چه عاملی موجب شد تا این تیم به مرحله یک چهارم نهایی برسد اظهار داشت: در این باره که تغییر مربی باعث این موفقیت شده یا نه حرفی ندارم ولی آنچه می دانم این است که عباس چمنیان یک مربی تحصیلکرده و فنی است که از شواهد پیداست در این مدت کوتاه توانسته تأثیرگذاری اش را داشته باشد.

وی ادامه داد: البته با این بحث نمی خواهم عملکرد حمید علیدوستی (سرمربی برکنار شده تیم نوجوانان) را زیر سئوال ببرم. گاهی اوقات پیش می آید که شرایط بر وفق مراد پیش نمی رود و ایشان هم در دورانی که تیم را در اختیار داشتند زحمت کشیدند و تلاش کردند اما در این مدتی که چمنیان تیم را در اختیار گرفته تأثیرات مثبت را در این تیم به چشم دیده ایم. چه از نظر فنی و چه از نظر روحی و روانی.

کارشناس فوتبال پایه اضافه کرد: تیم های پایه در آسیا در حال حرکت رو به جلو هستند و ما باید این موضوع را درک کنیم. ما هند را با نتیجه خوبی بردیم و در دیدار با عربستان با اینکه دو گل از این تیم عقب افتادیم ولی خیلی خوب بازی را برگرداندیم و برنده شدیم و در کل تیم عملکرد خوبی داشته است. فوتبال در این رده در حال پیشرفت است و ما این را در تیم ها به وضوح دیدیم.

دوستی مهر در ارتباط با اهمیت بازی پلی آف در رده سنی نوجوانان توضیح داد: در رده های پایه بازی های مرحله حذفی حکم جهنم بازی ها را دارد. جایی که با یک برد تیم به جام جهانی می رود و با یک باخت به کشورش برمی گردد. مسابقه خیلی سختی است و البته من به این دیدار خوشبین هستم. قطعا در یکی دو روز گذشته از نظر روحی روانی روی این تیم کار شده و حریف را هم به خوبی آنالیز کرده اند تا برای این دیدار آماده شود.

وی درباره نتیجه باخت 7 بر صفر ویتنام مقابل ژاپن در مرحله گروهی و دریافت 10 گل در پایان دور اول مسابقات بیان داشت: بازی پلی آف در این قبیل مسابقات مانند دربی استقلال و پرسپولیس است که اصلا نمی توان با توجه به جایگاه یکی از دو تیم در جدول نتیجه آن را پیش بینی کرد. پلی آف بازی روح و روان و انگیزه بازیکنان تیم هاست و این به کادر فنی بستگی دارد. اینها همه کم سن و سال هستند و با یک انرژی مثبت همه کار می کنند و عکس آن هم در این قبیل بازی ها حاکم است.

سرمربی اسبق تیم نوجوانان فوتبال ایران افزود: این مسابقه بازی مرگ و زندگی است. نتیجه دو سال زحمت و تلاش این بچه ها در آخر بازی پلی آف مشخص می شود. مطمئن هستم که کادر فنی این موضوع را در نظر می گیرد و می داند که چه فشاری در این شرایط روی بچه های تیم است.

کارشناس فوتبال پایه کشورمان در ادامه گفتگو با مشرق در این باره که اگر تیم ایران به جام جهانی راه یافت چه تدارکاتی باید برایش در نظر گرفته شود توضیح داد: قطعا تدارک برای بازی های آسیایی با جام جهانی متفاوت است. در آسیا فقط با تیم های این قاره بازی داریم ولی در جام جهانی باید با تیم های آفریقایی، اروپایی و آمریکای جنوبی هم بازی کنیم و این می طلبد که تدارک بهتر و کاملتری برای تیم فوتبال مان در نظر گرفته شود. البته باید فعلا حوصله کرد و امیدوار بود که تیم ایران به این رقابت ها راه بیابد.

دوستی مهر در پایان تأکید کرد: قطعا فردا کار سختی در پیش داریم. نباید صرف اینکه ویتنام 7 گل از ژاپن دریافت کرده این تیم را ضعیف توصیف کنیم. قطعا تیم کشورمان کار سختی دارد و باید با همه توان خود به این بازی وارد شود و حتم دارم که عباس چمنیان و کادر فنی اش این موضوع را در نظر خواهد گرفت. در کل کار سخت است.
 
بر اساس این گزارش، دیدار تیم های فوتبال نوجوانان کشورمان و ویتنام فردا از ساعت 14 به وقت تهران آغاز می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    خوب بود مشرق
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    ان شالله موفق باشند
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    با کی روش مصاحبه بگیر
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    پایه فوتبال رو تقویت کنید تا بتونیم تو جام جهانی حداقل از گروه صعود کنیم
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    تیترت اصلا قشنگ نبود مشرق. یک تیتر روحیه افزا انتخاب کن خوب.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس