چهار شب است خیابان ‌های شارلوت در ایالت کارولینای شمالی صحنه درگیری میان مردم معترض و پلیس شده است. بحث بر سر دو ویدئو است.

سرویس جهان مشرق - کیت لمون اسکات بر اثر اصابت گلوله پلیس کشته شد و حالا چند شب است مردم در شارلوت به خیابان ها می‌آیند.
 
پَت مَکروری فرماندار کارولینای شمالی از چهارشنبه‌شب که تظاهرات خشونت آمیز به شکست شیشه مغازه‌ها و دستگیری بیش از 40 نفر انجامید، وضعیت فو‌ق‌العاده اعلام کرده است. اورژانس شارلوت گزارش داد دیروز بر اثر درگیری‌ها دو تن زخمی شدند.
 
پلیس اعلام کرد از ابتدای تظاهرات در روز سه‌شنبه تا کنون 47 نفر دستگیر شده‌ و 4 سرباز پلیس نیز دچار جراحت های سطحی شده‌اند.
 
ویدئوی درگیری کیت با پلیس منتشر نشده است اما برای خانواده او نمایش داده شد. معترضان می گویند پلیس قصد دارد از انتشار عمومی آن تا ابتدای اکتبر (یک هفته دیگر) خودداری کند تا مشمول قانون جدید ایالت کارولینای شمالی شود. بر اساس این قانون به پلیس اجازه داده شده تنها با موافقت قاضی پرونده به انتشار ویدئوها اقدام کند.
 
{$sepehr_media_1775056_400_300}
 
در فیلم بالا ریکیا اسکات پیش از شلیک پلیس بارها فریاد می‌زند همسرش کیت مسلح نیست،‌اما تصویر پایین موجب تردید در این مورد شده است
 

 
وکیل خانواده اسکات ویدئوی دیگری منتشر کرده که نشان می‌دهد ریکیا اسکات همسر مقتول بارها خطاب به پلیس فریاد می‌زند همسرش مسلح نیست. اما از سوی دیگر عکسی منتشر گشته که در آن، اسکات توسط نیروهای پلیس احاطه شده و یک کلت کمری در نزدیکی او روی زمین است.
 
 
 
از حواشی رخداد شارلوت، تصمیم هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری برای سفر به این شهر است. او که ظاهراً قصد استفاده انتخاباتی از این حادثه و دفاع از حقوق سیاهان داشته است، قرار بود یکشنبه به این شهر سفر کند اما مقامات محلی نسبت به شرایط امنیتی هشدار دادند. ظاهراً هیلاری سفر خود را یک هفته عقب انداخته است. 
 
منابع
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس