وزیر خارجه آمریکا بعد از شکست نشست گروه موسوم به حامیان سوریه گفته که باید با زمین‌گیر نیروی هوایی برخی طرف‌های دخیل در بحران سوریه، حسن‌نیت آنها ثابت شود در غیر این صورت نمی‌توان مذاکرات را ادامه داد.

به گزارش مشرق، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا پس از برگزاری نشست بی‌نتیجه گروه بین‌المللی موسوم به حامیان سوریه در نیویورک، با لحنی تهدیدآمیز در خصوص ادامه مذاکرات صلح ابراز تردید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، کری ابتدا گفته که «راه‌حل بحران سوریه، فقط و فقط سیاسی است.» وی همچنین از همه طرف‌های دخیل در بحران سوریه خواسته که به وظائف خود عمل کنند تا حل بحران میسر شود.

جان کری منظور خود را از «همه طرف‌های دخلی» کمی‌واضح‌تر توضیح داد و گفت: «تنها در صورت جدی بودن روسیه می‌توان به صلح در سوریه دست یافت.»

جان کری در بخش تهدیدآمیز سخنان خود گفته: «اکنون سوال این است که آیا اصلاً شانسی برای حرکت رو به جلو وجود دارد یا نه چون مشخصاً ادامه کار با روند فعلی ممکن نیست.»

وزیر خارجه آمریکا بازگردانده شدن اعتماد به روند حل بحران را خواستار شد و گفت چنین کاری مستلزم آن است که «طرف‌هایی که در بخش‌های مورد مناقشه از قدرت هوایی استفاده می‌کنند، دست از این کار بردارند؛ این کار نباید یک یا دو روزه باشد بلکه باید تا هر زمان که ممکن است ادامه یابد تا همگان بدانند که آنها جدی هستند.»

منظور کری از بخش‌های مورد مناقشه، شمال سوریه است؛ جایی در نزدیکی مرز باز ترکیه که آمریکایی‌ها آنجا نیرو تربیت کردند ولی حالا این نیروها زیر بمباران ارتش سوریه و روسیه هستند.

جان کری دیروز خواستار آن شده بود که پرواز جنگنده‌های ارتش سوریه در کل شمال این کشور ممنوع شود.

استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، نشست امروز گروه موسوم به حامیان سوریه در نیویورک را اینگونه توصیف کرد: «نشستی طولانی، دردناک و ناامیدکننده بود.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    تا بیرون راندن آخرین تروریست صهیونیستی، آمریکایی و سعودی جنگ ادامه داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس