کد خبر 633696
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

هکرهای روس اطلاعات پزشکی مربوط به 26 ورزشکار دیگر را افشا کردند که محمد فرح و رافائل نادال در میان آنها هستند.

به‌ گزارش مشرق، به نقل از Inside the games، در چند هفته‌ گذشته خبر هک شدن سایت آژانس جهانی ضد دوپینگ، سر و صدای زیادی به پای کرد و واکنش‌های فراوانی را نیز به همراه داشته است.

هکرهای روس با هک کردن سایت وادا و دسترسی به اطلاعات پزشکی ورزشکاران در چهار مرحله این اطلاعات را افشا و اعلام کردند بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای و مدال آور در دنیا مجاز به انجام دوپینگ هستند.

در سری آخر این افشاگری‌ها، اطلاعات محمد فرح و رافائل نادال به چشم می خورد. محمد فرح، قهرمان دوی پنج هزار و 10 هزار متر از انگلیس در دو  المپیک گذشته مدال طلا کسب کرده است. اطلاعات افشا شده نشان می‌دهد فرح در سال‌های 2008 مجاز به استفاده از کورتیکو استروئید بود و در سال 2014 نیز اجازه استفاده از سه ماده مختلف به فرح داده شده است. فرح در سال 2015 در مصاحبه خود با گاردین اعلام کرده بود تنها یک بار معافیت پزشکی داشته است.

اطلاعات پزشکی مربوط به رافائل نادال نیز نشان می‌دهد او در سال 2009 استرویید استفاده کرده و در سال 2012 نیز به او اجازه کورتیکو تزومین داده شده است. وادا در تلاش است با کمک دولت روسیه از دسترسی هکرهای اطلاعات پزشکی ورزشکاران جلگیری کند. پیش از این نیز هکرهای روس اطلاعات مربوط به ستارگانی همچون سرنا ویلیامز و سیمون بایلز را افشا کردند.

وادا در بیانیه‌ جدید خود اعلام کرد: وادا تایید می‌کند دوباره گروه هکرهای روس اطلاعات جدیدی را افشا کردند. آنها به صورت غیرقانونی به اطلاعات پزشکی ورزشکاران المپیک ریو 2016 دسترسی پیدا کردند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس