کد خبر 633477
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۲

رئیس اتحادیه گوشت گفت: هم اکنون قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مغازه‌دار بین ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان و عرضه به مشتری بین ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان است.

به گزارش مشرق، علی اصغر ملکی  اظهارداشت: نرخ این نوع گوشت بعد از عید قربان مجددا حدود هزار تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر با کمبود عرضه دام به بازار مواجه هستیم، افزود: هم اکنون قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مغازه‌دار بین ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان و عرضه به مشتری بین ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره دلایل کم شدن عرضه دام به بازار نیز اضافه کرد: کشتار دام در عید قربان یکی از دلایل این امر است ضمن اینکه ما در آستانه فرارسیدن ماه محرم هستیم و عده‌ای دام‌های خود را برای دهه اول محرم دپو کرده‌اند.

ملکی ادامه داد: علاوه بر این ما اربعین حسینی و سپس بازگشت زوار از کربلا را پیش رو داریم که این هم انگیزه‌ای برای نگهداری و دپوی دام‌ها شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: صادرات دام از کشور برای تنظیم بازار داخل فعلا متوقف شده است.

وی درباره اینکه آیا احتمال افزایش بیشتر قیمت گوشت گوسفندی در بازار وجود دارد؟ گفت: اگر شرایط به همین روال پیش برود احتمال افزایش مجدد وجود دارد.

ملکی همچنین از افزایش تعرفه واردات گوشت قرمز به کشور خبر داد و اظهارداشت: براساس شنیده‌های ما تعرفه واردات گوشت ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده که همین مساله باعث بالا رفتن قیمت این کالا در بازار شده است.

وی به این پرسش که قیمت گوشت وارداتی چقدر افزایش یافته است؟ پاسخ داد: چون ما در کار واردات نیستیم اطلاع دقیقی از این امر نداریم اما می‌دانیم که گران شده است.

 پیش از این گوشت گوسفندی طی حدود دو ماه اخیر بین ۴ تا ۵ هزارتومان در هر کیلوگرم گران شده بود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • پويا ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    مشرق جان چرا حرف دولت رو گوش نميكني ، مگه دولت اعلام نكرده تورم منفي شده !!! يا شما راست ميگي يا دولت ، البته برنج داخلي هم در اين 2 سال اخير 40 درصد گران شده كه با توجه به محاسبات دولت ، برنج جزء اقلام مصرفي و مايحتاج مردم به حساب نمياد و در نرخ تورم محاسبه نميشه ... همه چيز گرون شده مثل آب برق گاز سوخت همه گرون شده ، ولي يارانه ها ثابت مونده ...دولت تدبير و اميد خدانگهدار ، فقط معجزه شما در دور بعد بر سر كار نگه ميداره
  • ناشناس ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    کجاشو دیدی
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    حق تونه ...... باز هم بروید به روحانی و امثالش رأی بدهید اینها که درد مردم را نمیفهمند با این فیشهای نجومی اونوقت غصه شان شب واریز چندرقاز یارانه است که حق مردم است!
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    گوشت گرون میشه خونه گرون میشه کرایه تاکسی گرن میشه شکر گرون میشه خودرو گرون میشه میوه گرون میشه و..... اما نرخ تورم هر روز میاد پایین تر تک رقمی میشه . گند زدن به آمار و قوانین علم اقتصاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس