کد خبر 633205
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۸

طبق یافته های یک تحقیق، افراد متاهل مبتلا به دیابت نوع۲ در مقایسه با افراد مجرد مبتلا به قندخون کمتر دچار اضافه وزن می شوند.

به گزارش مشرق، محققان ژاپنی دریافته اند مردان دیابتی که با همسرشان زندگی می کنند کمتر مبتلا به سندروم متابولیک می شوند. سندروم متابولیک تلفیقی از فاکتورهای مرتبط از جمله فشارخون بالا و قند خون بالاست که ریسک بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد.
 
در این مطالعه، محققان ژاپنی گزارشات پزشکی ۲۷۰ بیمار مبتلا به دیابت نوع۲ را از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ بررسی کردند. این گروه شامل ۱۸۰ زوج متاهل (۱۰۹ مرد و ۷۱ زن) که با همسرشان زندگی می کردند و ۹۰ بیمار مجرد (۴۶ مرد و ۴۴ زن) بودند.
 
افراد متاهل دارای میانگین شاخص توده بدنی کمتر (۲۴.۵) در مقایسه با افراد مجرد (۲۶.۵) بودند. اندازه گیری این شاخص بر اساس چربی بدن مبتنی بر قد و وزن است.
 
محققان دریافتند در مقایسه با افراد مجرد، متاهلین دارای میزان پایین تر HbA۱c (اندازه گیری کنترل قند خون) بودند (۷۳. درصد در مقابل ۷ درصد). بعلاوه افراد متاهل دارای نرخ کمتر ابتلا به سندروم متابولیک (۵۴ درصد) در مقایسه با افراد مجرد بودند (۶۸ درصد).
 
محققان بعد از بررسی و تطابق آمار با فاکتورهای نظیر سن و جنسیت دریافتند افراد متاهل ۵۰ درصد کمتر در معرض اضافه وزن قرار دارند.
 
همچنین در مورد مردان متاهل، ریسک سندروم متابولیک ۵۸ درصد کمتر از مردان مجرد است. اما محققان ارتباطی بین وضعیت تاهل و سندروم متابولیک در زنان نیافتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خانوم خانه دار ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    بدلیل اینه که ما حواسمون به خورد و خوراک آقامون هست نمیزاریم پرخوری و زیاده روی کنه .
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    راست میگه یرید ازواج کنید چند بار که مشکلات زندگی فشار بهتون اورد خودتون ارزو میکنید بمیرید حالا با دیابت باشه یا هر چی دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس