تیم ملی والیبال نشسته کشورمان با شکست بوسنی و جبران شکست پارالمپیک لندن موفق شد مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کند.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در آخرین روز از بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو و در مرحله فینال این مسابقات به مصاف بوسنی و هرزگوین رفت که با برتری 3 بر یک مدال طلای این مسابقات را کسب کرد.

شاگردان هادی رضایی به ترتیب با نتایج 25 بر 21، 21 بر 25، 25 بر 18 و 25 بر 15 مقابل قهرمان دوره قبل به پیروزی رسیدند تا عنوان قهرمانی این دوره از بازی‌ها را از بوسنی بگیرند.

در المپیک 2012 لندن تیم ملی والیبال نشسته بوسنی موفق شده بود با شکست 3 بر یک ایران قهرمان شود که با این نتیجه تیم والیبال نشسته کشورمان شکست دوره قبل را مقابل بوسنی جبران کرد.
 
بدین ترتیب پرونده کاروان کشورمان با 24 مدال شامل 8 مدال طلا، 9 نقره و 7 برنز بسته شد.

مدال‌های ایران تا روز یازدهم و پایانی به شرح زیر است:

طلا: ساره جوانمردی (2 طلا در تیراندازی)، مجید فرزین (وزنه‌برداری)، محمد خالوندی (پرتاب نیزه) و غلامرضا رحیمی (تیراندازی با کمان)، سیامند رحمان (وزنه برداری) و زهرا نعمتی (تیراندازی با کمان) و والیبال نشسته

نقره: سامان پاکباز (پرتاب وزنه)، علیرضا قلعه‌ناصری (پرتاب دیسک)، نعمتی و رنجبر (میکس ریکرو تیمی)، سجاد محمدیان (پرتاب وزنه) و عبدالله حیدری (پرتاب نیزه)، سجاد نیک پرست (پرتاب نیزه)، حامد امیری (پرتاب وزنه) ، فوتبال هفت نفره و فوتبال پنج نفره

برنز: پیمان نصیری (دوی 1500 متر)، ابراهیم رنجبر (تیراندازی با کمان)، علی صادق زاده (وزنه برداری)، اسدالله عظیمی (پرتاب وزنه)، جواد حردانی (پرتاب نیزه)، محسن کائیدی (پرتاب نیزه) و جاوید احسانی شکیب (پرتاب وزنه)

پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو از 18 شهریور ماه با حضور چهار هزار و 350 ورزشکار از 159 کشور جهان به‌میزبانی شهر ریودوژانیروی برزیل آغاز شده است و امروز 28 شهریورماه با برپایی مراسم اختتامیه پایان خواهد یافت.

در این دوره از مسابقات که به مدت 11 روز در 23 رشته ورزشی برگزار می شود کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «شهدای منا» متشکل از 110 ورزشکار در 12 رشته ورزشی حضور پیدا کرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • 182 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    افرین خیلی خوشحال شدم آفرین بارک الله .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس