کد خبر 632627
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

دارنده مدال برنز جهان ابراز امیدواری کرد فردی سکان هدایت تیم ملی کشتی فرنگی را بر عهده بگیرد که بر اساس قانون عمل کند.

به گزارش مشرق، افشین بیابانگرد درباره ویژگی‌های فرد اصلح برای به دست گرفتن هدایت تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی بزرگسالان، اظهار کرد: به اعتقاد من باید ملاک کار هر فردی که به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی آغاز به کار می‌کند، قانون باشد. اگر ملاک انتخاب ملی‌پوشان فرایند انتخابی تیم‌ ‌ملی باشد، شاید طی یکی، دو سال نتیجه‌ خاصی نگیریم، اما با این کار پشتوانه سازی در کشتی صورت می‌گیرد و  همه نفرات اعم از کشتی‌گیران و مربیان می‌توانند برای حضور در تیم‌ ‌ملی برنامه‌ریزی کنند و بر اساس برنامه جلو بروند نه این که انتخاب‌ها بر اساس امیال شخصی باشد.

دارنده مدال برنز جهان، افزود: امیدوارم بهترین فردی که بتواند کشتی فرنگی ایران را در مسیر پیشرفت قرار دهد سکان هدایت تیم‌ ‌ملی را بر عهد بگیرد و آنچه که خیر و صلاح کشتی ایران است، انجام شود. مطمئنا افراد واجد شرایط برای سرمربی گری در کشتی فرنگی کم نداریم، اما باید هر چه‌ زودتر تکلیف سرمربیگری تیم‌ ‌ملی مشخص شود.

وی درباره آخرین شرایط خود نیز، افزود: فعلا که اردوی تیم‌ ‌ملی تعطیل است و من هم خود را آماده حضور در مسابقات جهانی می‌کنم و بیرون از خانه کشتی مشغول به تمرین هستم. باید ببینیم تکلیف ما برای حضور در مسابقات جهانی (در اوزان غیر المپیکی) چیست؟ خدا کند کادرفنی تیم‌ ‌ملی مشخص شود تا از برنامه‌ها  عقب نمانیم. ابتدا باید کادرفنی مشخص کند که آیا قرار است برای انتخاب  نفرات  تیم‌ ‌ملی در مسابقات جهانی که قرار است در دو وزن 71 و 80 کیلوگرم برگزار شود، آیا مسابقه انتخابی خواهیم داشت یا ملاک همان جام تختی است.

بیابانگرد درباره ارزیابی خود از عملکرد ضعیف تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی ایران در  المپیک 2016 ریو نیز، خاطر نشان کرد: اگر عملکرد تیم را نسبت به ادوار مختلف  المپیک در نظر بگیریم، عملکردش بد نبوده است، اما اگر بخواهیم عملکرد تیم‌ ‌ملی را با المپیک لندن مقایسه کنیم، باید بگویم که عملکرد خوبی نداشتیم. خیلی مشکلات در تیم‌ ‌ملی وجود داشته و مطمئنا خود بنا بهتر در جریان آن است که چرا کشتی فرنگی ایران چنین عملکردی  داشته است. معتقدم که نباید به راحتی از این موضوع عبور کنیم، چرا که تیم‌ ‌ملی آن طور که مردم انتظار داشتند نتوانست نتیجه‌ بگیرد.

فرنگی کار وزن 71 کیلوگرم ایران، با تاکید بر این که باید به دقت علل نتایج ضعیف تیم‌ ‌ملی در  المپیک ریو مورد بحث و بررسی قرار گیرد، افزود:  اگر می‌خواهیم در مسابقات بعدی معیار و سنجش درستی برای تصمیم گیری‌مان داشته باشیم باید علل شکست تیم‌ ‌ملی در  المپیک را به دقت کارشناسی کنیم و از کنار آن به راحتی عبور نکنیم. ما نباید فقط به تغییر کادرفنی تیم‌ ‌ملی اکتفا کنیم،‌ بلکه باید ابتدا علل این ناکامی را بررسی کنیم، سپس بر اساس نتایج آن ببینیم آیا باید کادرفنی را تغییر دهیم یا خیر؟

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی اینچئون، در پاسخ به این سوال که کدام عامل را مهم‌ترین دلیل برای نتایج ضعیف تیم‌ ‌ملی در  المپیک 2016 ریو می داند ، گفت‌: شاید این نتایج بخاطر نحوه انتخاب و یا آماده سازی تیم‌ ‌ملی بود، اما در مجموع خیلی از  مسائل دست به دست هم داد تا تیم‌ ‌ملی نتیجه‌ نگیرد. اگر بخواهم بگویم انتخاب ملی‌پوشان و یا نحوه آماده سازی تیم‌ ‌ملی مهم‌ترین عامل بوده شاید این شائبه به وجود بیاید که من از سر ناراحتی این حرف‌ها را می گویم، اما آن چیزی که ما در  المپیک دیدیم این بود که آمادگی بدنی کشتی‌گیران ما در حد  المپیک نبود که این موضوع را باید کادرفنی تیم‌ ‌ملی توضیح دهد تا هر شخصی که هدایت تیم‌ ‌ملی را بر عهده گرفت بتواند نقاط ضعف را به خوبی بشناسد.

وی با اشاره به این که به او فرصتی برای حضور در  المپیک داده نشد، خاطر نشان کرد: چهار سال زحمت من به راحتی از بین رفت. البته شاید من این نظر را دارم و  کادرفنی چنین نظری نداشت. اگر همین تیم نتیجه‌ می گرفت آقایان می گفتند که ترکیب بسیار خوب بوده است و ای کاش صحبت از نحوه انتخاب ملی‌پوشان پیش از  المپیک مطرح می‌شد.

بیابانگرد در ادامه با بیان این که سرمربی جدید تیم‌ ‌ملی باید کاملا پایبند قانون باشد، ‌اضافه کرد: باید چارچوب ها کاملا مشخص شود تا کشتی‌گیران، مربیان و حتی پزشک تیم‌ ‌ملی و ... نیز بر اساس قانون انتخاب شوند و این طور نباشد که هر کسی که می‌آید نفرات دلخواه خود را به تیم‌ ‌ملی بیاورد و قانون ملاک کارها نباشد.  به نظر من این کار سختی نیست و با الگو برداری از کشورهایی همچون روسیه و آمریکا می‌توانیم پایبندی به قانون را نهادینه کنیم تا این طور نباشد که یک سال خیلی خوب نتیجه‌ بگیریم و در سال دیگر بد باشیم. کما این که هر کشوری که انتخاب نفرات تیم‌ ‌ملی را  بر اساس قانون انجام می‌دهد همیشه در سطح متوسط به بالا بوده‌است. مثلا تا به حال ندیده‌ایم که روسیه در دوره‌ای اصلا به مدال طلا نرسد،  ولی ما در دوره قبل سه طلا گرفتیم و در این دوره اصلا به طلا نرسیدیم.  

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی اینچئون در پایان با بیان این که قانونگرایی و عمل به قانون در نهایت به نفع همگان خواهد بود و باعث می‌شود هیچ کشتی‌گیری از این رشته رانده نشود، گفت‌:  کارشناسان و مسئولان باید به دقت بررسی کنند که تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد ایران در  رقابت‌های  المپیک 2016 ریو نتیجه‌ خوبی گرفت، اما تیم فرنگی ما ضعیف عمل کرد. سپس بر اساس نتایج به دست آمده برای انتخاب کادر تیم‌ ‌ملی تصمیم گیری کنند که چه فردی می‌تواند مثمرثمر باشد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس