کد خبر 6319
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۳

- برنامه زنده «ديدگاه» روز دوشنبه(بيست و دوم شهريور) به بررسي بحث اسلام هراسي و قرآن سوزي، مي‌پردازد.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، اين برنامه با توجه به حوادث 11 سپتامبر، قصد دارد با حضور آيت‌الله محمدعلي تسخيري، دبير کل مجمع تقريب مذاهب اسلامي، به بررسي موضوع اسلام هراسي و قرآن سوزي بپردازد. طاهره توفيقي تهيه‌کننده، دکتر حميد حاتمي مجري و طاهره حقيري گوينده اين برنامه است. برنامه «ديدگاه» زير نظر شوراي سردبيري توليد مي‌شود. «ديدگاه» را دوشنبه‌ها ساعت 20 و 30 دقيقه به وقت تهران برابر با ساعت 16 به وقت گرينويچ از کانال اروپاي شبکه جهاني صداي آشنا پخش مي‌شود.
- «باغ آينه» سه شنبه(بيست و سوم شهريور)، درباره نقد داستان در ايران، صحبت خواهد کرد.
«باغ آينه» قصد دارد با حضور آرزو خمسه کجوري، نويسنده و منتقد، درباره نقد داستان در ايران گفت و گو خواهد کرد. رکسانا حميدي سردبير و کارشناس مجري و رويا ولي‌زاده تهيه‌کننده اين برنامه با شما همراه خواهند بود. «باغ آينه» را سه‌شنبه‌ها ساعت 20 و 30 دقيقه به وقت تهران برابر با ساعت 16 به وقت گرينويچ از کانال اروپاي شبکه جهاني صداي آشنا پخش مي‌شود.
*** راديو معارف
- گروه قرآن و حديث راديو معارف در راستاي تبين جايگاه والاي قرآن دربين تمام حق طلبان عالم و تقبيح عمل زشت وخلاف انسانيت جمعي از افراطيون، برنامه «معجزه ماندگار» را به صورت زنده از آنتن راديو معارف پخش مي‌کند.
مدير گروه قرآن وحديث راديو معارف ضمن اعلام انزجار از عاملان سوزاندن قرآن تصريح کرد: ما بايد در مقابل اين عمل فقط به تبيين عظمت و حقانيت قرآن بپردازيم.
محمد حسن معينيان در ادامه گفت: پرداختن موضوعات و مباحث قرآني به صورت روتين در جدول برنامه‌هاي راديو معارف و اهتمام اين گروه براي انجام اين رسالت به نحو احسن، ما را بر آن داشت تا در مقابل اين عمل غيرانساني به طراحي برنامه‌اي با محوريت حقيقت قرآن بپردازيم.
وي در ادامه با بيان ويژگي‌ها و ساختار محتوايي اين برنامه افزود که برنامه «معجزه ماندگار» به صورت ثابت در جدول پخش برنامه‌هاي راديو معارف گنجانده شده تا بتواند رسالت محول به اين گروه را به شايستگي انجام دهد.
لازم به ذکر است اين برنامه روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه 24و25 شهريور از ساعت 18 الي 19 به تهيه‌کنندگي و سردبيري سيد احمد محمودي به صورت زنده از اين شبکه راديويي پخش خواهد شد.
- درمقابله با اهانت به قرآن، آموزه‌هاي اجتماعي قرآن براي بشريت، در کانال نداي اسلام معرفي مي‌شود.
مدير کانال نداي اسلام اعلام کرد براي مقابله با اهانت به قرآن، اقدامات گسترده‌اي در جهت معرفي اين کتاب آسماني در کانال نداي اسلام انجام شده‌است.
سيد حامد حسينيان تاکيد کرد: ما در مقابله با اين تهديد سعي کرديم جلوه‌هاي اجتماعي و همچنين پيام‌هاي معنوي اين کتاب آسماني را براي بشريت از طريق کانال نداي اسلام معرفي کنيم.
مدير کانال نداي اسلام درادامه افزود: با زبان قرآن پاسخ اهانت کساني راخواهيم داد که گمان مي‌کنند با چنين رفتارهايي ذره‌اي از ارزش اين کتاب آسماني در جهان کاسته خواهد شد.
وي افزود: براساس نظرسنجي که بين مخاطبان کانال نداي اسلام درکشورهاي آمريکا، کانادا و انگليس انجام داديم، بيشترين درخواست درجهت برنامه‌سازي براي معرفي آموزه‌هاي قرآن به زبان انگليسي بود.
حسينيان افزود: درميزگردهاي بين ادياني که دربرنامه پرسش و پاسخ در کانال اسلام انجام مي‌شود، همه حاضران غيرمسلمان در اين برنامه از تأثير فراوان آموزه‌هاي قرآن در زندگي خود سخن گفتند.
سيد حامد حسينيان برنامه‌هايي که در اين رابطه به زبان انگليسي، براي مخاطبان سراسر جهان پخش مي‌شود به اين شرح اعلام کرد: پخش مجموعه برنامه بينش قرآني هر روز به مدت 15 دقيقه، که به معرفي آموزه‌هاي اجتماعي قرآن مي‌پردازد. کارشناس اين برنامه حجت الاسلام سوداگر اهل کانادا است. پخش مجموعه برنامه «نورهدايت» که به معرفي جنبه هاي اخلاقي ومعنوي قرآن مي پردازد و درهفته دو برنامه 30 دقيقه‌اي به مخاطبان ارائه مي‌شود. آيت الله محسن اراکي در برنامه تفسير قرآن راهکارهاي نجات بشريت ازمعضلات کنوني را براساس آيه‌هاي قرآن معرفي مي‌کنند. قراردادن برنامه‌هاي بينش قرآني در سايت جهت دانلود مخاطبان. درج ديدگاه نخبگان دنيا درباره اهانت به قرآن در دو برنامه «در گفتگو» که روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه از ماهواره و سايت پخش و در سايت جهت دانلود قرار داده خواهد شد.
وي درپايان گفت: ما اهانت کنندگان به قرآن را به مطالعه فقط يک صفحه از اين کتاب آسماني با تأمل و تدبر دعوت مي‌کنيم.
*** راديو ايران
در برنامه «شب نقره‌اي» کاري از گروه فرهنگ راديو ايران که از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 23 پخش مي‌شود فردا شب (بيست و سوم شهريور ماه) دو ديوان قديمي ادبيات ايران در موضوعات لباس و خوراک بررسي مي‌شود.
علي اميني پور، سردبير و تهيه‌کننده اين برنامه گفت: به منظور افزايش آگاهي اجتماعي شنونده‌هاي راديو ايران، گراميداشت فرهنگ ادبي، تجليل از بزرگان ادب و انديشه و آشنايي با طنز قديم، فردا شب با حضور دکتر ريحانه رضازاده، ديوان اطعمه بوسحاق حلاجي شيرازي و ديوان البسه نظام الدين محمود قاري بررسي مي‌شود.
اميني پور ادامه داد: در ديوان اطعمه، نظري نويسي بر اشعار حافظ در قالب خوراکي‌ها است و در ديوان البسه محمود قاري طنز در مورد لباسهاست که او در طبقات اجتماعي لباسهاي مردم را مورد بررسي قرار مي‌دهد.
سرور پاکنشان گوينده اين برنامه ادبي است.
*** ايران صدا
شبکه راديو اينترنتي ايران صدا به توليد کتاب گويايي با عنوان شرح حال و کرامات شيخ محمد کوهستاني از اين شبکه راديويي کرده‌است. اين کتاب گويا شامل 4 فصل است که فصل اول زندگينامه آيت‌الله کوهستاني فصل دوم حکاياتي درباره وي، فصل سوم حکمت‌ها و توصيه‌ها و فصل چهارم آيت‌الله کوهستاني از منظر بزرگان است. عالم رباني و مجتهد مرحوم حاج شيخ محمد کوهستاني يکي از مشاهيرعلما و مفاخر دانشمندان معاصر ما داراي کرامات باهره و معنويت فوق‌العاده و بسيار کم نظير بوده‌است. کاربران مي توانند با ورود به آدرس اينترنتي شبکه راديو اينترنتي ايران صدا به نشاني www.iranseda.ir کتاب گوياي شرح حال و کرامات شيخ محمد کوهستاني را از اين شبکه راديويي دريافت کنند.
*** راديو جوان
برنامه «پلاسما» راديو جوان در روز سه شنبه به موضوع استفاده از انرژي خورشيدي در وسايل خانه مي‌پردازد.
در اين برنامه با مسعود مرحمتي کارشناس ماشين ابزار در رابطه با استفاده از انرژي خورشيدي براي لوازم خانگي گفتگو خواهد شد.
برنامه «پلاسما» کاري است از گروه جوان و دانش که به سردبيري پانته‌آ پاچنگي و به تهيه‌کنندگي پروين شريف‌زاده و گويندگي پروين کرمي هر روز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 14 از راديو جوان به روي آنتن مي‌رود.
***راديو سلامت
- «صداي مشاور» عنوان برنامه‌اي است که هر روز به يکي از بيماري‌ها و موضوعات پزشکي مي‌پردازد. اين برنامه روز سه‌شنبه (23 شهريور) با حضور دکتر زماني، فوق تخصص اطفال به موضوع حرکات غيرطبيعي در کودکان مي‌پردازد. «صداي مشاور» ساعت11 پخش مي‌شود.
- «گفتگوي پزشکي» عنوان برنامه‌اي است از گروه عصرگاهي راديو سلامت که هر روز با يکي از اساتيد حوزه پزشکي دانشگاه درخصوص علائم و راه‌هاي پيشگيري از بيماري‌هاي شايع و عوارض آنها در صورت درمان نشدن به موقع گفتگو مي‌شود. اين برنامه روز سه‌شنبه(23 شهريور) با حضور دکتر غلامرضا حاجتي، روانپزشک به موضوع راه‌هاي غيردارويي درمان بي خوابي مي‌پردازد. اين برنامه شنبه تا چهارشنبه از ساعت 15 و 5 دقيقه به مدت 50 دقيقه از راديو سلامت دقيقه از راديو سلامت موج اف ام رديف 103 و 9 مگاهرتز پخش مي‌شود.
- «جامعه سالم» عنوان برنامه‌اي است از گروه صبحگاهي راديو سلامت که از بخش هاي مختلفي در حوزه سلامت تشکيل شده است. اين برنامه در روز 3شنبه 23 شهريور در بخش پرسش و پاسخ دکتر مقامي پور متخصص قلب و عروق پاسخگوي شنوندگان خواهد بود و در بخش فراسو با حضور دکتر خوشابي روانشناس به موضوع بازگشايي مدارس و آماده کردن بچه ها مي پردازد. جامعه سالم هر روز از ساعت 7 تا 9 روي موج اف ام رديف 103 و 9 مگاهرتز از راديو سلامت پخش مي شود.
*** راديو تجارت
- در برنامه فرداي «تجارت الکترونيک قدم به قدم»، برنامه‌ريزي براي سيستم‌هاي الکترونيکي با کارشناسي دکتر عبدالله عبدي بررسي مي‌شود. تجارت الکترونيک روزهاي فرد به سردبيري مينا خضري و تهيه‌کنندگي فريبا درويش، روزهاي فرد از ساعت 9 و 50 دقيقه تا 10 پخش مي‌شود.
- «کنکاش» عنوان ميزگرد چالشي است از گروه ايران و تجارت که به موضوعات روز اقتصادي از جمله ورزش، اقتصاد اسلامي، اثر بخشي ارتباطات سازماني، بخش صنايع و معادن و غيره مي‌پردازد. اين برنامه چهارشنبه‌ها به بررسي و ريشه‌هاي مفاسد اقتصادي در بخش‌هاي مختلف جامعه مي‌پردازد. اين برنامه فردا با حضور تقوي، معاون مبارزه با مفاسد اقتصادي وزارت اطلاعات و وحيد قرباني، کارشناس اقتصادي به موضوع علل و ريشه‌هاي پيدايش فساد اقتصادي مي‌پردازد. اين برنامه به سردبيري دکتر عبدالله عبدي از ساعت 14 تا 15 پخش مي‌شود.
- «هنر هشتم» عنوان برنامه‌اي است که نقش روابط عمومي‌ها را در اقتصاد کشور مورد بررسي قرار مي‌دهد. اين برنامه فردا با حضور مهندس دارايي، مديرکل روابط عمومي بانک سپه و سيد کاظم دينان، رييس انجمن روابط عمومي ايران به موضوع نقش روابط عمومي در سيستم مالي کشور مي‌پردازد. «هنر هشتم» به سردبيري و نويسندگي دکترعبدالله عبدي، سه شنبه ساعت 30 و 30 دقيقه پخش مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس