کد خبر 630623
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

صدر اعظم آلمان این برداشت حزب سوسیال مسیحی مبنی بر شکست دولت در بحران پناهندگان را رد کرد.

تداوم تنش‌ها در دولت ائتلافی آلمان بر سر پناهندگان
به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان انتقادهای حزب سوسیال مسیحی به سیاست پناهندگان دولت را رد کرد.

"استفان زایبرت"، سخنگوی دولت در برلین در این باره گفت: دولت آلمان در این راستا کاملا شایسته عمل بوده و خواهد بود.

وی همچنین گفت: ما در هر صورت در یک فرآیند مشکل و پرزحمت قرار داریم. همه آنچه که دولت از تابستان سال 2015 انجام داده است مشترکا تصمیم گیری شده است. بسیاری چیزها به دست آمده و خیلی کارها هنوز باید انجام شود.

با وجود درخواست ها برای رفع اختلافات بعد از نشست سران سه حزب حاکم در دولت ائتلافی در روز یکشنبه اتهام زنی های متقابل همچنان ادامه دارد. اپوزیسیون آلمان شایستگی عمل دولت آلمان را زیر سوال قرار داده اند.

سران احزاب دولت ائتلافی آلمان روی یک طرح برای راه حل برخی موضوعات مورد اختلاف با هم به توافق رسیدند اما مناقشات بر سر مسئله پناهندگان هنوز برطرف نشده است. در اوایل اکتبر قرار است سران فراکسیون ها و احزاب ائتلاف حاکم گرد هم آیند تا در این باره تصمیم گیری کنند.

رئیس حزب سوسیال مسیحی به خطاهای سخت مرکل در بحران پناهندگان انتقاد وارد کرده و خواستار سقف قانونی پذیرش حدود 200 هزار پناهنده در سال شده است. البته صدر اعظم آلمان این مسئله را رد می کند.

سخنگوی دولت همچنین اظهار داشته است که در آینده این مسئله مهم است که مهاجرت های غیر قانونی را متوقف کنیم. از طریق توافق پناهندگان با ترکیه جرائم مرگبار قاچاق تا حد زیادی در دریای اژه کاهش پیدا کرده است. در بخش های دیگر دریای مدیترانه البته هنوز اقداماتی لازم است. از این رو لازم است توافقات مشابهی با دیگر کشورهای حاشیه مدیترانه انجام شود. البته این کار دشوار است چرا که ما در لیبی یک شریک دولتی که در همه این کشور به رسمیت شناخته شود نداریم.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس