کد خبر 630051
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

وزارت مهاجرت عراق از بازگشت 58 هزار خانواده آواره عراقی به مناطق آزاد شده در استان الانبار خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت مهاجرت عراق امروز (یکشنبه) اعلام کرد که از ماه آوریل گذشته تا کنون 58 هزار خانواده‌ آواره به مناطق آزاد شده در استان الانبار باز گشته‌اند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: از آوریل گذشته بیش از 40700 خانواده به منطقه الرمادی (مرکز الانبار) و بیش از 7100 خانواده به منطقه «هیت» ( در غرب الانبار) و 3700 خانواده نیز به منطقه «الکرمه» (شرق فلوجه) باز گشته‌اند.

همچنین 500 خانواده به منطقه الرطبه (غرب الانبار)، 2900 خانواده به الخالدیه (شرق الرمادی)، 1200 خانواده به حدیثه، 799 خانواده به مناطق النساف، الحصی و الصقلاویه از توابع فلوجه باز گشته‌اند.

طبق آمار سازمان ملل بیش از 90 هزار نفر از شهر الرمادی و مناطق اطراف آن به دلیل درگیری‌های بین نیروهای عراقی و تروریست‌های داعش فرار کرده‌اند. (بهمن ماه سال گذشته الرمادی از دست تروریست‌های داعش آزاد شد).

از سوی دیگر، «عذال الفهداوی» عضو شورای استانداری الانبار نیز گفته است که هزاران خانواده هنوز نتوانسته‌اند به دلیل نبود خدمات اولیه، به مناطق آزاد شده باز گردند.

به گفته وی تلاش بسیاری برای باز گرداندن خدمات صورت می‌گیرد اما متناسب با حجم تخریب‌ها و ویرانی‌ها نیست.

عراق پس از یورش تروریست‌های داعش، شاهد بزرگترین موج آوارگی بود و به گفته گزارش‌های بین‌المللی 4 میلیون پناهنده در این کشور وجود دارد.

بسیاری از خانواده‌های استان الانبار که فرار کرده‌اند در استان‌های کربلا و نجف و بغداد ساکن شده‌اند.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس