کد خبر 629632
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: وضعیت امنیتی در افغانستان بسیار نگران کننده و شرایط دشوار شده است و اقدام های تروریستی در مناطق مختلف این کشور رو به افزایش می باشد.

به گزارش مشرق، خانم ماریا زاخارووا با اعلام این موضوع، اظهار کرد: حمله های مسلحانه از سوی گروه های بزرگی از عوامل طالبان به مراکز دولتی و مقرهای نیروهای افغانستان رخ داده که شمار زیادی قربانی برجای گذاشته است.

وزارت خارجه روسیه روز شنبه به نقل از زاخارووا افزود: افغانستان به تازگی در مناطق بدخشان، غزنی، قندوز، لوگر، ننگرهار و اوروزگان شاهد افزایش حمله های مسلحانه علیه اهداف دولتی بوده است که شمار زیادی از نیروهای و ساکنان محلی کشته شده اند.

وی ادامه داده است: پنجم سپتامبر (15 شهریور) جنگجویان در مرکز کابل نزدیک ساختمان وزارت دفاع افغانستان، عملیات تروریستی انجام دادند و همان روز نیز دفتر یک سازمان بین المللی کمک رسان مورد حمله مشابه قرار گرفت که در مجموع مرگ 40 نفر و زخمی شدن یکصد تن را در پی داشت.

مقام روسی تاکید کرد: مسکو این اعمال تروریستی را به شدت محکوم می کند، امیدواریم عاملان این اقدام ها مجازات شوند و دولت افغانستان نیز تدابیر لازم را برای تامین امنیت پایتخت و دیگر مناطق کشور اتخاذ کند.

مهرماه سال 1380 افغانستان هدف حمله و اشغالگری نیروهای آمریکایی و چند کشور غربی در پوشش مبارزه با طالبان و انتقام گیری از واقعه 11 سپتامبر قرار گرفت و از آن زمان تاکنون با وجود گذشت 15 سال و قربانی شدن هزاران غیرنظامی افغان و ویرانی های گسترده، افغانستان همچنان شرایط سختی را سپری می کند.
 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس