کد خبر 629010
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

سرکرده یکی از گروه‌های جدایی‌طلب و تروریستی فعال در غرب ایران اذعان کرد وی و نیروهایش تحت پوشش آمادگی برای مبارزه با داعش کار با سلاح و بمب را از آمریکایی‌ها فرا گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، «حسین یزدان‌پناه» سرکرده یکی از گروه‌های تروریستی و جدایی‌طلب ایرانی از آموزش خود و نیروهایش به دست مستشاران نظامی غربی خبر داده است.

یزدان‌پناه که با عنوان رهبر گروه تروریستی پژاک شناخته می‌شود، در مصاحبه با آسوشیتدپرس اذعان کرده که نیروهای وفادار به وی، نحوه کار با سلاح و مواد منفجره را از مستشاران آمریکایی و اروپایی فرا می‌گیرند.

سرکرده پژاک در این مصاحبه اصرار کرده که این تعلیمات در سوریه و برای مبارزه با داعش انجام می‌گیرد ولی در عین حال به روشنی اقرار کرده که پژاک دست از حمله به اهداف تعیین‌شده در ایران برنخواهد داشت.

یزدان‌پناه به خبرنگار آسوشیتدپرس گفته که مبارزه با داعش هیچ‌گاه به گزینه جایگزین مبارزه با نظام ایران بدل نخواهد شد.


سرکرده پژاک در کنار مربی آمریکایی

پژاک در ظاهر تحت یک برنامه بین‌المللی برای تقویت مبارزان پیشمرگه کُرد برای رویارویی با داعش آموزش می‌بیند و به همین جهت، خبرنگار از یزدان‌پناه پرسیده که آیا غربی‌ها وی و نیروهایش را به عنوان پیشمرگه آموزش می‌دادند.

سرکرده پژاک گفته که مدرسین غربی «بی شک» از هویت وی و افرادش باخبر بوده‌اند چون افراد پژاک، نشانی با رنگ خاص و متمایز از نیروهای پیشمرگه بر روی بازوی خود دارند.

یزدان‌پناه در خصوص نحوه آموزش هم گفته که مستشاران آمریکایی بین ماه‌های مارس و سپتامبر 2015، در منطقه کرکوک به نیروهای پژاک طی 3 دوره مجزا، آموزش داده‌اند.

مقامات ارشد دفاعی آمریکا در پاسخ به سوال آسوشیتدپرس گفته‌اند که نیروهای مردمی عراق را فقط برای مبارزه با داعش آموزش می‌دهند و مهمات لازم برای نبردهای قریب‌الوقوع را دریافت می‌کنند و بر همین اساس «نامحتمل» است که از مهمات آمریکایی برای دیگر درگیری‌ها استفاده کنند.

این مقامات که به شرط ناشناس ماندن مصاحبه کرده‌اند، همچنین گفته‌اند که اگر مشخص شود پژاک از آموزش‌های پنتاگون برای حمله به اهدافی در ایران استفاده کرده باشد، معلوم نیست چه تصمیمی برای ادامه آموزش‌ها به این گروه گرفته خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    آمریکا شیطان بزرگ است
  • مجتبی ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    نیروهای مسلح ما به قدری قوی و هوشیار هستند که پژاک پانترک و... نتوانند تو ایران هیچ غلطی کنند! اگه روزی نیازی باشه بسیج مردمی کار همه وطن فروش ها را یکسره میکنه! حکومت باید شرایط اقتصادی و فرهنگی را به اندازه ای قوی کنه که از کشورهای دیگه جذب ایران بشوند.
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    جا داره ایران و ترکیه اختلافات بر سر سوریه رو هر چه سریعتر حل و فصل کنند و خطر جدی تر که تمامیت ارضی آنها رو تهدید میکنه رو دریابند.پژاک و پ ک ک از اختلافات منطقه دارن سوء استفاده میکنن.اقلیم هم داره اونها رو حمایت میکنه.
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    عجب احمقی هستن.بعد از اینکه غرب استفاده ازشون کرد مثل اشغال دور می ندازشون.
  • احمد ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    قابل توجه عزیزانی که تا یه نفر به کدخدا می گه چشمت بالاتر از ابرو به غیرتشون بر می خوره.
  • محمد حسین ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    برادران کورد ما از نسل ماد ها هستند و فرهنگشون مثل اقوام دیگر است و زبانشان بسیار شبیه فارسی هست و جزو شاخه زبان های (ایرانی غربی) هست و هم نژاد با بقیه اقوام هستند و بسیار شجاع و بامرام و مخصوصا خوش چهره هستند و مسلمان هم هستند و کوروش مادرش کورد و پدرش پارس بوذ و ساسانیان بیشترشون کورد بودند و اولین سلسله ایران یعنی مادها کورد بودند در زمان حمله اعراب و مغولان بیشترین مقاومت رو کردند و در جنگ 8 ساله جزو استان های با شهید بالا بودند.چه دلیلی داره از ایران جدا بشند؟خوبه کشوری نوپا با زیرساخت های در معرض جنگ (عراق و سوریه و ترکیه) بشند؟خوبه زیردست کشورهای قدرتمند باشند؟خوبه وسعتشون کم بشه و میزان نفوذشون بیاد پایین.من تا حالا از بین این همه کوردی که دیدم 2 نفر تجزیه طلب بودند.پایــــــــــــــــــــــــنده باد ایران.
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    ترکیه حقشه ساقط بشه
  • ی ایرانی ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    مام باید پیشمرگه های کرد مسلمان رو در عراق و سوریه و ترکیه ایجاد و حمایت کنیم
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    پژاک بی همه چیز مشکلش این نظام اون نظام نیست تجریه طلبه هر تجریه طلبی باید هر چه زودتر ریشه اش از پایه قطع بشه. سپاه نباید اجازه نفس کشیدن به این پست فطرت ها بده
  • بهمن ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    چرا ایران رسما اقلیم تروریست پرور کردستان عراق رو تهدید نمیکنه به اقدام نظامی فوری برای دفاع از حاکمیت ملی؟ اینکه پژاک رفته در کرکوک تحت حاکمیت اقلیم و تحت نظارت اونها توسط پنتاگون با برچسبهای بازوی مشخص برای خرابکاری آموزش دیده نشوندهنده ضعف کشنده ایرانه... ایران باید التیماتوم بده و نترسه... مگر نه اینکه آموزش و سلاح پژاک مستقیم بر ضد مردم ما در ایران استفاده خواهد شد؟
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    مزدور....اسراییلی سعودی
  • سیدیازاج ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    کوتاه ،مختصر ومفید میگویم ««اینها مال این حرفها نمی باشند»».
  • حسین ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    من نمیدانم چرا سریع یک عده از دوستان جو گیر میشوند و کامنت میزارن باید کردستان عراق را فلان کنیم بابا اینها مثل روسپی برای امریکاییها هستند هر وقت تاریخ مصرفشان تمام شد پرت میشوند کنار اما در ارتباط با پژاک قهرمان؟خودمان سال 58الی 59 که یادتان هست از همه طرف حمایت میشودید کشور درگیر مشکلات بسیار زیادی بود هیچ غلطی نکردید حالا شما پژاکهای عزیز حتمن مثل برادران کرد عراقیتان با زنان و دخترانتان برای ارباب بزرگتان امریکا همان نقش را بازی میکنید.
  • حسین ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    سال 59 گیرشان میفتادی مثل بز سرت را میبریدن و میفرستادند برای جدبزرگوارشان قاسملو یا عزالدین.
  • حسین ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    بهمن خان اخه اینها زیرمجموعه کدخدا هستند خدای نکرده به پر قبای آقایان برمیخوره.
  • ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    اگه راست میگین، چرا مقر آمریکاییها را در سوریه و عراق هدف قرار نمیدین، مگه آموزش جدایی طلبان توسط هر کشوری اعلام جنگ توسط آن کشور به ما نیست، در غیر اینصورت بشینید و نظاره گر باشید که چطور ایران را تبدیل به سوریه میکنند، کما اینکه با شرایطی که الان در مملکت موجوده پتانسیل تبدیل شدن به شرایط سوریه را داریم.
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    بهتر بگیم یه بخشی از مادها کرد بودن. مثلا لرها هم جزء مادها بودن، یا مردم ری و کاشان و آذربایجان و ...
  • میثم ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    با سلام مشرق جان شما که خودت اینکاره ای حسین یزدان پناه دبیرکل حزب پاک هستش نه پژاک. پاک(پارت آزاد کردستان) یعنی حزب آزاد کردستان و پژاک (پارت ژیانی آزاد کردستان) یعنی حزب حیات آزاد کردستان، هر کدوم یه گروهک تروریستی هستن. پژاک شاخه ای از گروهک تروریستی پ.ک.ک هست که دبیرکل اونم عبدالرحمن حاجی احمدی هست
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    قدیم خودزنی زیاد بود نیازی به این کارا نبود نیازی نبود که دشمنان مستقیم وارد عنل بشن نهایت کارشون چهار تا ترور دانشمندان هسته ای و وارد کردن ویرپس به تاسیسات مهم هسته ای بود که امنیت بالای! دولت قبل رو نیرسوند ولی الان که دولت مقتدر سر کار است و از لحاظ حقوقی کسی نمیتونه کشور رو تحریم کنه روی اوردن به مستقیما عمل کردن. نظامیاشونو گرفتیم عذرخواهی کردن ولشون کردیم وزبر خارجشون هم ازمون تشکر کرد مثل صدیم نبود که با کلی باج و کت و شلوار مارکدار و تابلو فرش و ... برشون وردونیم و تازه باز هم کلی تحریم نصیبمون شه. اون شخص دیگه رفته
  • ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    بالای چشت ابروست عزیزم اشتباه ننویس.
  • لور قهرمانِ خوزستان ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    هیچ وقت فراموش نکن که کوروش لور بختیاری بود و زاده ی شهر آنشان یا آنزان یا ایذه ی امروزی هست.. . . زنده باد ایران کبیر..زنده باد خلق قهرمان لور!
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    مرگ بر کومله پژاک دمکرات پیشمرگ پ ک ک
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    فعلا که اصلی ترین منبع درآمد ترکیه ( عشق شما پانترک های گرگ صفت) توریسم جنسیه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس