کد خبر 628884
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹

همزمان با دور دوم سفرهای تابستانی نرخ کرایه اتوبوس‌های برون شهری ۲۰ درصد افزایش یافت، برای دومین بار است که طی سال جاری قیمت بلیت اتوبوس‌های برون‌شهری گران می‌شود.

به گزارش مشرق، اواسط اسفند ماه سال گذشته مانند سال‌های اخیر 20 درصد به نرخ کرایه بلیت اتوبوس‌های مسافربری برون‌شهری افزوده شد. قیمتی که معمولا پس از پایان تعطیلات (نیمه‌های فرودین سال بعد) به روال قبلی باز می‌گشت. اما امسال افزایش 20 درصدی بر خلاف همیشه به کل سال تعمیم یافت و به قیمت قبلی بازنگشت.

این در حالی است که با ابلاغ اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور از ساعت 23 دیشب 20 درصد به قیمت بلیت اتوبوس افزوده شده است. به این ترتیب طی 6 ماه اخیر نرخ بلیت اتوبوس 40 درصد افزایش یافته است.

بلیت اتوبوس ۲۰ درصد گران شد+سند

لیست جدید قیمت درج شده بلیت اتوبوس در ترمینال غرب

بلیت اتوبوس ۲۰ درصد گران شد+سند

به گزارش تسنیم، رئیس اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافری نیمه اسفندماه سال گذشته از افزایش 15درصدی نرخ بلیت اتوبوس خبر داده و با بیان این که نرخ‌های جدید پس از تعطیلات اعمال می‌شود به تسنیم گفته بود: در سال جاری (94) تنها بخشی که هیچ گونه افزایش نرخی نداشته، حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری بوده است.

وی تصریح کرد: فکر نمی‌کنم در بخشهای مختلف از جمله اقتصاد، خدمات، درمان و... چنین چیزی روی داده باشد. در واقع امکان ندارد در کشور چیزی گران نشده باشد اما با این حال نرخ بلیت اتوبوس در سال 94 تغییر نکرده است.

وی با بیان اینکه قیمتها در مایحتاج مردم به‌صورت هفتگی افزایش می‌یابد، افزود:‌ از 25 اسفند ماه امسال 15 درصد به نرخ بلیت اتوبوس افزوده می‌شود و با توجه به تورم و رکود حاکم بر اقتصاد کشور فکر نمی‌کنم این عدد قابل توجهی باشد.

وی تأکید کرد: واقعیت آن است که این نرخ چندان پوشش افزایش قیمت اقلام را نمی‌دهد اما مردم توان ندارند و باید به فکر قشر آسیب پذیر جامعه باشیم، برخی حتی توان پرداخت این 15 درصد افزایش قیمت را هم ندارند.

رئیس اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافری در پاسخ به این پرسش که دولت چه‌کاری برای تعاونی‌های مسافربری کشور انجام داده است، گفت: متأسفانه دولت در این زمینه کاری نکرده است، آنها امکانات و شرایط لازم را برای کمک به شرکتهای مسافربری ندارند.

عامری با ابراز اینکه "در بحث امکانات و نیازهای ما در پایانه‌ها کمبودهایی داریم" بیان کرد: دولت قبل وعده‌های فراوانی برای حمایت از اتوبوس‌داران داد، اما نه در آن دولت و نه در این دولت هیچ کدام از این وعده‌ها عملی نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حسین ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    حقوقها بیست درصد بقیه چیزها چرا بیشتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس