کد خبر 628596
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹

بازی‌های پارالمپیک ریو در حالی آغاز خواهد شد که چهره‌های شاخصی حضور دارند و در تلاش هستند تا مدال‌های رنگارنگی را به دست آورند.

به گزارش مشرق، نشریه بیلد آلمان در فاصله کوتاهی که به بازی‌های پارالمپیک ریو باقی مانده، گزارشی را منتشر کرده و در ابتدای این گزارش نوشته است: پارالمپیک لندن محل حضور بهترین‌ها و بزرگ‌ترین معلولان دنیا بود. سرآغازی برای حضور نخبگان معلول ورزش دنیا که سطح مسابقات را به صورت قابل‌قبولی بالا بردند و باعث شدند تعداد تماشاگران تلویزیونی و همچنین آنهایی که در ورزشگاه حضور دارند، افزایش یابد. آیا در ریو هم شاهد تحولی اساسی در عرصه حضور بزرگان معلول ورزشی هستیم؟

در ادامه این گزارش به حضور چند چهره مطرح اشاره شده که در زیر می‌خوانید:

* مارکوس رم، پرش طول: این ورزشکار با اسکار پیستوریوس مقایسه شده و احتمال داده این قهرمان معلول با پاهای مصنوعی صاحب مدال‌های متعددی در ریو شود.

* جیسون اسمیت، دو و میدانی از ایرلند: سریع‌ترین قهرمان سرعتی جهان که لقب اوسین بوت به او داده شده است. اسمیت در مسابقات قهرمانی اروپا در سال 2010 برای نخستین بار اسم خود را در سطح بین‌المللی مطرح کرد. وی در جام جهانی 2011 گام‌های دیگری برداشت، او همیشه از تایسون گای به عنوان کسی که مشوق و مربی‌اش بوده، یاد کرده است.

* آلساندرو زانادی، دوچرخه دستی از ایتالیا: وی پیش از این قهرمان فرمول یک بود، اما بعد از اتفاقی که در سال 2001 افتاد، پاهایش را از دست داد و روی ویلچر نشست. او با این شرایط خلبان موفقی بود، 15 عمل جراحی داشته و همیشه در سخت‌ترین شرایط لبخند بر لب دارد.

* دانیل دیاس، شنا از برزیل: ورزشکاری 28 ساله که از همان زمان تولدش از ناحیه بازو و پا دچار مشکل بود، وی در لندن موفق به کسب 6 مدال طلا شد و تا الان 10 عنوان پارالمپیکی دارد و 24 عنوان قهرمانی جهان. رسانه‌های جهان از او به عنوان موفق‌ترین شناگر یک دهه اخیر یاد کرده‌اند. مایکل فلپس لقبی است که روزنامه‌نگاران به او داده‌اند.

* جسیکا لانگ، شنا از آمریکآ: وی 8 مدال در کارنامه دارد که 5 مدال آن طلاست. این قهرمان آمریکایی که اصلیت روسی دارد، در پارالمپیک لندن هم موفق به کسب مدال طلا شد. وی علاقه‌مند است با وجود مشکلات حرکتی، 4-3 مدال در ریو بگیرد.

*‌ سارا استوری، دوچرخه‌سواری از بریتانیا: وی از سال 1992 در مسابقات اروپایی، جهانی و پارالمپیک شرکت کرده است و افتخارات متعددی دارد، وی در اولین حضور پارالمپیکی‌اش در سال 1992، با 14 سال سن طلا گرفت. در پارالمپیک لندن هم موفق به کسب دو مدال طلا شد.

* هانا کاکروفت، دو و میدانی از انگلیس:‌ طلای 100 و 200 متر لندن را در کارنامه دارد، معلم زبان است و رکورد جهان را در ماده‌های 100، 200، 400 و 800 متر در کارنامه دارد. شعار این ورزشکار این است که در ریو به خاطر دوست معلولش که در سال 2015 به دلیل سرطان فوت کرد تلاش می‌کند، مدال بگیرد.

* مت استوتسمن، کماندار از آمریکا: این قهرمان 33 ساله از ناحیه بازو دچار مشکل است، هم‌وطنانش به او  لقب رابین‌هود داده‌اند، وی معمولاً کمان را با کمک پاهایش می‌گیرد و در این کار تبحر خاصی دارد. وی در لندن نقره گرفت، صاحب سه فرزند است و زمانی که ازدواج کرد متوجه شد به این رشته علاقه دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس