کد خبر 628409
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

این روزها زنگ‌های خطر در بارسلونا به صدا درآمده و نگرانی‌های زیادی در مصدومیت جدید لیونل مسی به وجود آمده است.

به گزارش مشرق، به نظر می‌رسد مسی از ناحیه استخوان شرمگاهی احساس ناراحتی می‌کند و همین ماجرا باعث شد تا او بعد از بازی تیم ملی کشورش مقابل اروگوئه، اردوی آلبی سلسته را ترک کرده و به اسپانیا بازگردد و حالا آزمایش‌های بیشتری روی او به عمل آمده است اما تمام شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که مشکل مسی، در ناحیه استخوان شرمگاهی است. این استخوان کوچک اما حساس، در سال‌های اخیر تبدیل به کابوس فوتبالیست‌های زیادی شده است.

صحبت‌های مسی بعد از دیدار آرژانتین مقابل اروگوئه هم حکایت از این ماجرا داشت. او در این رابطه گفت: «کمی استخوان شرمگاهی‌ام درد می‌کند. با گذر دقایق، درد من بیشتر می‌شد. مشکل استخوان شرمگاهی، مشکل سختی است.
 
چون کنترل کردن این استخوان و این ناحیه ساده نیست و منجر به درد شدید می‌شود.» این صحبت‌ها حکایت از آن داشت که درد مسی در این ناحیه هفته به هفته بیشتر می‌شود. در بازی بارسا مقابل اتلتیک بیلبائو نیز در چندین صحنه مشخص بود که مسی از شدت درد، دستش را روی آن ناحیه بدنش می‌گیرد و در صورتش آثار نگرانی به وضوح مشهود بود.

در سال‌های اخیر، مشکلات فوتبالیست‌ها از ناحیه استخوان شرمگاهی به طرز عجیبی افزایش یافته. تعداد زیادی از بازیکنان اتلتیک بیلبائو در سال‌های اخیر با این مشکل مواجه شده و حتی زیر تیغ جراحی رفته‌اند: آندر اررا، د مارکوس، آدوریس، آموربیه‌تا، اتسیه‌تا، اتسبریا، گورپگی، یسته و... تمام این بازیکنان مجبور شدند برای رهایی از این درد، خودشان را به دست جراحان بسپارند و همه آنها زیر نظر خانم دکتر اولریک موسچک که به عنوان «پزشک معجزه‌کننده» به شهرت رسیده، جراحی کردند.

البته این تنها بازیکنان بیلبائو نیستندکه در سال‌های اخیر با چنین مصدومیتی مواجه شده‌اند. ژابی آلونسو هم به خاطر همین مشکل شانس حضور در جام کنفدراسیون‌ها را از دست داد و زیر تیغ جراحی رفت تا از شر این مشکل رها شود. او که در آن زمان در رئال‌مادرید توپ می‌زد در این باره گفت: «مصدومیت‌هایی وجود دارد که می‌دانی که به چه زمان استراحت نیاز داری اما مشکل استخوان شرمگاهی گول زننده است.» ماریو سوارس در سال ۲۰۱۱ و ایگناسیو کاماچو در سال ۲۰۱۵ با این مشکل روبه‌رو شدند و با جراحی از شر آن رها شدند.

البته جراحی تنها راه برای پایان دادن به این مشکل نیست و فوتبالیست‌های دیگری هم هستند که با راهکاری محافظه‌کارانه‌تر، راه درمانی را پیش گرفتند. از جمله این افراد می‌توان به رائول گونسالس اشاره کرد که بعد از گذشت مدت‌ها در واکنش به انتقاداتی که از عملکردش مطرح می‌شد، اعلام کرد که در سال ۱۹۹۸ چندین ماه با درد فراوانی بازی می‌کرده: «من مدت‌ها مصدوم بودم و نمی‌توانستم آن‌طور که دلم می‌خواست تمرین کنم. دلم می‌خواست هر هفته بازی کنم ولی نمی‌توانستم عملکرد خوبی داشته باشم.»
 
علاوه بر او سرخیو بوسکتس هم با درد فراوانی در آخرین بازی تیم ملی اسپانیا در جام جهانی‌ ۲۰۱۴ به میدان رفت اما چند ماه بعد از آن توانست به این درد پایان دهد. سرخیو راموس هم در سال ۲۰۰۸ مشکل مشابهی داشت و با گذر زمان درد او نیز به دست فراموشی سپرده شد.
منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس