کد خبر 628171
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

آلمان و لتونی رزمایش مشترک خود را با هدف تقویت دفاع هوایی آغاز کردند.

به گزارش مشرق، رویترز روز سه شنبه با اعلام این خبر افرود: این رزمایش مشترک که چندان از مرزهای روسیه دور نیست، با هدف گسترش پیمان آتلانتیک شمالی در منطقه بالتیک صورت می گیرد.
 
رویترز همچنین گزارش داد این رزمایش به منظور تقویت توان دفاع هوایی در قبال حمله احتمالی روسیه برگزار می شود.
 
بنابراین گزارش 80 نیرو آلمانی با 400 تن تجهیزات مرکز کنترل متحرک استقرار نیرو، دراین رزمایش که تا ماه اکتبر قراراست ادامه یابد، حضور دارد.
 
رویترز گزارش داد: پنج فروند جنگنده 'یورو فایتر' آلمان نیز بر فراز منطقه بالتیک، به گشت زنی خواهند پرداخت.
 
ژنرال 'ریموندز گروبه' (Raimonds Graube) فرمانده نیروهای نظامی لتونی دراین باره به خبرگزاری رویترز گفت: بزرگترین نگرانی ما غیر قابل پیش بینی بودن روسیه است، که در زمینه گرجستان، کریمه به اثبات رسید.
 
این فرمانده نظامی لتونی همچنین به اوضاع در شرق اوکراین نیز اشاره کردکه موجبات نگرانی را بوجود آورده است.
 
رویترز گزارش داد: لتونی هزینه های نظامی خود را طی دو سال گذشته دو برابر کرده است و درنظر دارد تا به هدف ناتو برای اختصاص دادن دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود درامور دفاعی تا سال 2018 دست یابد.
 
رویترز افزود: رزمایش مشترک که در لتونی در جریان بوده بخشی از رزمایش ' حضور پایدار' ناتو است که آلمان 'مرکز گزارش و کنترل اعزام' را دراین رزمایش به کار گرفته و قرار است تا رادرهایی که در منطقه بالتیک مستقر شده دراین گشت زنی های هوایی مورد آزمایش قرارگیرند.
 
بنابراین گزارش، رهبران ناتو در ماه جولای گذشته مبنی بر انتقال چهار گردان که درمجموع سه تا چهار هزار نیرو را در بر می گیرد به کشورهای حوزه بالتیک و شرق لهستان ، توافق کرده بودند.
 
رویترز در ادامه گزارش داد: ژنرال 'کارل مولنر' (Karl Muellner) فرمانده نیرو های هوایی آلمان درباره این رزمایش گفت که این رزمایش به نیروهای آلمانی و لتونی در انجام تمرین های پیچیده، مسائل مربوط به فناوری ها، و نیرو و نیز موارد ناآشنای احتمالی کمک خواهد کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس